reclame maken of twitter en facebook?

ik heb een eigen bedrijfje (massagepraktijk)
tegenwoordig moet men, om zichzelf te promoten, ook social media gebruiken, zoals o.a twitter en facebook.
Heb ik nu. Maar hoe gebruik je dit efficiënt als reclamemiddel?
(Het meeste wat ik lees is toch alleen maar in de trant van 'wat doe ik vandaag' en 'wat vind ik leuk')

tips?

Toegevoegd na 3 uur:
hoe maak ik op een leuke ludieke manier reclame op twitter/facebook? en hoe werkt retweeten eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je moet eerst veel volgers krijgen dus nodig mensen uit met een leuke aanbieding zodat ze je gaan volgen en daarna kan je gewoon reclame gaan schrijven want ze lezen het toch wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor Twitter geldt enerzijds dat het belangrijk is om volgers te krijgen. Je kan bijvoorbeeld mensen in je omgeving en klanten wijzen op je Twitter account en ze vragen om je te volgen.

Je kan ook zelf actief op zoek naar volgers. Dat kan je doen door te zoeken op zogeheten hashtags. Dat zijn de woorden met een hekje ervoor. je kan in twitter bijvoorbeeld zoeken op: massage. Iedereen die dan iets over massages heeft gezegd komt in je zoekresultaten naar boven. Op die Tweets kan je dan reageren met een pakkende of commerciële reactie.

Zelf kan je die hashtags ook op die manier gebruiken. Tegenwoordig hebben veel websites aan de zijkant een soort 'wat wordt er gezegd op twitter' balk. Daarbij laten ze nieuwe berichten binnen een bepaald thema zien. Dat filteren ze vaak aan de hand van zo'n hashtag. Wat je zou kunnen doen, is dus Tweets versturen met #massage en #massagepraktijk er in en het adres van je website. Bijvoorbeeld: Massage nodig? Wij hebben nu een aanbieding! Kijk op www.jouwadres.nl #massage #aanbieding. Zoiets. Op die manier heb je kans dat jouw Tweet op allerlei websites terecht komt.

Er is geen standaard voor hashtags. Je kan in principe alles gebruiken #blablabla is ook goed ;-). Vaak is het het beste om de kernwoorden uit je tweet van een hashtag te voorzien.

Retweeten is vrij simpel. Zie je een bericht dat je interessant vindt, dan ga je er met je muis op staan. Dan zie je rechtsonderin: retweet. 1 keer klikken en klaar is kees. Retweet betekent dus dat jij iets interessant vindt en dat je het daarom ook met jouw volgers wil delen.

Succes!