Waar moet ik op letten bij het kiezen van een provider om een domeinnaam te registeren?

Als ik een domeinnaam registreer en ik zet dit later stop, kan ik dan gemakkelijk bij een andere aanbieder weer dezelfde domeinnaam registeren? Of blijf je dan verbonden en moet je speciaal een (betaalde) verhuizing doen?

Waar moet ik bij een provider op letten om genoeg vrijheid te hebben in het aanmaken, stop zetten wanneer je wilt en overstappen van domeinen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Een eenmaal aangevraagde domeinnaam kun je verhuizen naar een andere provider. Dus de registratie van de domeinnaam is eenmailig en gebeurd bij de organisatie die het betreffende TLD (Top level domain) beheert. Voor .nl domeinen is dat de SIDN (www.sidn.nl).
Een verhuizing kost geld.l Je kunt een domeinnaam ook "parkeren", dan is hij alleen geregistreerd, maar wordt niet actief gebruikt.

Toegevoegd na 6 minuten:
"verhuizen "betekent dat de verwijzing van de domeinnaam wordt aangepast naar de nieuwe locatie en dat de nieuwe provider je tussenpersoon wordt.