In hoeverre mag online gokken in Nederland?

Er schijnt in Nederland maar 1 aanbieder te mogen zijn van online gokken, namelijk de lotto. Maar dit kan toch helemaal niet gecontroleerd worden? Je kunt toch ook gewoon op een buitenlandse site spelen? Ben je dan als speler strafbaar? En moet je kansspelbelasting of inkomstenbelasting betalen over je winsten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (2)

Het mag niet , je bent strafbaar en als je wint moet je toch belasting betalen over je winst, tenzij er al in het land van de site belasting is geheven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel mag het niet, maar het is moeilijk te bestrijden. Zie bronnen.

tp