Wanneer ik via een onbeveiligd draadloos netwerk gebruik maak van internet, kan die andere persoon mijn gegevens zien?

Mijn modem is vermoedelijk kapot, en nu heb ik het geluk een ander draadloos netwerk in de buurt te hebben die onbeveiligd is. Ik kan hiermee even de noodzakelijkste dingen even doen, behalve internetbankieren doe ik dan voorlopig wel op mijn werk.
Hiermee kom ik tevens op mijn vraag of degene vanwie ik het netwerk gebruik, mijn gegevens kan zien? Ik vermoed van niet, maar zeker weten doe ik het ook niet.
Vandaar dat ik serieuze dingen maar even op het werk doe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je bij die gene op de router zit, ben je daar dus ook op ingelogd. Als de eigenaar van het netwerk inlogt (wat al nauwelijks gebeurd), kan hij of zij zien wie er allemaal gebruik maakt van het netwerk. Dingen zoals interne IP en locatie worden verstrekt. Wat je allemaal hebt bekeken en gedaan op het internet is niet te zien zonder enige programma's en wat kennis. Het is zoals u zelf al zegt slim om geld zaken zoals bank en PayPal oid ergens anders te doen. Maar als u denkt dat u risico loopt bij het onbekenden netwerk in de buurt, waarom zou u dan geen risico lopen op het werk? Je weet nooit wie er daar als systeem beheerders rondlopen. Succes met je kapotte router!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het zou in principe kunnen, maar de gewone gebruiker doet dat niet. Met behulp van logs of Deep Packet Inspection kunnen ze zien wat de mensen op hun netwerk doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan ( anders zou er ook geen wachtwoord op je modem zitten ) als je computer gewoon goed is beveiligd heb je er minder kans op,( soms zegt je beveiliging dat er 2 mensen op je pc zitten via het internet )

Toegevoegd na 1 minuut:
dan zit er nog iemand via het netwerk op je computer.

Maar je hebt er weinig kans op .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft niks met computer beveiliging te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan dan niet zo 1,2,3 binnen komen door die beveilinging??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft ook niet binnen te komen, alleen het internetgebruik op laten slaan door de router.
Ja het kan, maar de meesten doen het niet. De kans is erg klein dat dat gebeurt, de meesten weten niet eens hoe dat moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bankzaken gaan toch via https en zijn dan niet meers af te tappen. Gewoon verkeer wel, maar dan moet je wel extra software op je router installeren, het is niet zo dat ze zomaar je scherm kunnen meekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeker bij bestanden delen e.d. dat uitzetten. (netwerkcentrum: netwerkdetectie uitschakelen e.d.) Als je weet hoe de pc van de ander heet, zou je de naam van jouw pc kunnen veranderen in die van hem. Mocht diegene kijken, dan denken ze vaak dat het z'n eigen pc is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dit kunnen ze zien, verder kunnen ze zien dat je dit doet, je mac adres opslaan en naar de politie gaan.

een deur die niet op slot is ingaan en het huis leeghalen mag ook niet.