Als ik wi-fi uitschakel op mijn smartphone, verbruikt hij dan autim. kb?

Op een smartphone heb je meestal de keuze tussen interner uit je abonnoment (dit gaat per grootte van informatie) en wi fi. Ik maak zelf gebruik van wifi (zodat mijn abo word gespaart ?) Maar als ik hem uitzet, gaat mijn telefoon dan automatisch over op het abo internet?

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor de reacties, alleen kan ik nu niet vinden hoe ik internet uitschakel! Heb gelezen dat daar een app voor is, apndroid geloof ik, maar hoort dat niet gewoon bij instellingen te staan? Of is het aan te raden die app te downloaden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (2)

Ja, als je een toegangspunt voor mobiel internet hebt ingesteld wel. De het de vraag of hij het wel netjes zal vragen of hij overgaat op het mobiel netwerk, maar dat zijn dingen die je in de handleiding van je toestel wel kan lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Wifi uitschakelt op je smartphone dan zullen alle apps die gebruik maken van internet gebruik gaan maken van je data-bundel.
Je kunt ze één voor één uitschakelen, of in 1 keer door het uitschakelen van data-verkeer op je smartphone.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je Wifi op je smartphone gebruikt dan is data-verkeer alleen gratis zolang je in de buurt bent van een Wifi-punt waar je op in kan loggen, zodra je onderweg bent zal het dataverkeer van jouw bundel af gaan.
De telefoon logt niet vanzelf op een willekeurig Wifi-signaal in, daar moet je zelf stuk voor stuk persoonlijk op inloggen.
Wel kan je smartphone automatisch inloggen op Wifi-netwerken waar je al eens eerder gebruik van maakte.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het ingeschakeld houden van Wifi op je telefoon kost wel meer energie, zodat je batterij sneller leeg zal raken.
Hetzelfde geldt overigens ook voor Bluetooth.