Hoe maak ik een website als ik al een domeinnaam heb?

Ik heb een domeinnaam aangevraagd bij www.lientjes.nl. Ik heb goedkeuring en betaalt. Nu wil ik graag beginnen met het bouwen van een website. Kost dit geld (ik heb de prijs van de domeinnaam al betaald). Wat is hiervoor een goed en makkelijk programma?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
13.4K

Antwoorden (6)

Voor een website heb je serverruimte nodig.

Je kunt een website hosten (plaatsen) op je eigen computer, en het domeinnaam laten verwijzen naar het IP (internet adres, een serie nummertjes met puntjes ertussen) van jouw computer. Maar dat is nogal omslachtig, want dan moet je computer altijd aan blijven staan.

Serverruimte huren hoeft helemaal niet veel te kosten. Kijk maar eens op www.simple-hosting.nl bijvoorbeeld. Waar ik zelf een paar sites heb staan.
Het kost 3 euro per maand oid, dus heel goedkoop.

Om een site te bouwen zijn de mogelijkheden eindeloos. Het ligt er een beetje aan wat voor soort site je wil bouwen, wat voor software daar het best voor geschikt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind HTML-kit prima werken! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je domeinnaam koppelen aan Google Apps. Dan kun je via Google Sites eenvoudig een website bouwen, die ook meteen gratis door Google gehost wordt. Bijkomend voordeel is dat je e-mail op je domeinnaam kunt ontvangen in Gmail.
bamibal
12 jaar geleden
Je hebt verschillende mogelijkheden, je kan html gebruiken. Dit dient u eerst wel te leren. Verder heb je ook nog zo het drag and drop gebeuren, hier heeft u geen kennig van html voor nodig, dit is dus echt letterlijk slepen en plaken. Voor dit kun je een wysiwyg builder gebruiken een goed voorbeeld is kompozer. Wanneer je dus klaar bent met je website kun je je website uploaden naar je server ruimte (host)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een hostingbedrijf nodig, die vind je al vanaf €1,00 per maand. Dan koop je als het ware ruimte op internet. Je site kan je bijv. met Publisher maken, dit lijkt veel op Word, qua gebruik, als je beginner bent is dit prima te doen. Je hoeft geen html kennis te hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je een Office pakket hebt, staat Publisher bij de andere Office programma's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heel goed en makkelijk programma voor beginners is (in mijn ogen) WYSIWYG-webbuilder.

http://www.wysiwygwebbuilder.com/nl/index.html

De fttp uploader (nodig om je website op internet te kunnen krijge)n is al ingevoegd, je hoeft daar geen ander programma voor te downloaden.

Daarnaast heb je geen kennis van HTML nodig. Het is slepen en plakken...

Waar je wel wat kennis van moet hebben is hoe linken werken en andere zaken, maar dat kan je heel gemakkelijk vinden op internet. En in het geval van de aangegeven webbuilder ook op hun site:

http://www.wysiwygwebbuilder.com/nl/getting_started.html

Wat je MOET weten is hoe je je website het internet op krijgt. Maken van je site is één ding, uploaden naar je domein is weer een ander verhaal.

Zorg ervoor dat je weet wat de inlogcode voor de FTTP toegang is, die krijg je namelijk ALTIJD bij je domein en mag je zeer zeker niet kwijtraken! Het is een inlognaam en een wachtwoord, vaak met letters en cijfers in willekeurige volgorde en deze heb je nodig om je site online te kunnen zetten.

Het is dus veel uitzoeken, leren en opnieuw doen, en na een poos kan je het blindelings! Succes!