Hoe link ik een domeinnaam aan mijn website?

Ik heb diverse domeinnamen. Deze wil ik linken aan mijn website. Wat is de beste methode? Ik zei wel eens pagina's met:... over 5 sec. word u door gelinkt... Hoe maak je z'n pagina? Moet deze pagina onder gebracht worden bij dezelfde hoosting als je website? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Iedereen vast heel erg bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Html redirect: Wil je ook een melding: u wordt na XX seconden automatisch doorgestuurd ... etc, verander dan content="0; in gewenste tijd (seconden) en voeg body toe met gewenste tekst en evt. extra aanklikbare www.watjemaarwilt.nl Via .htaccess is beter/sneller/betrouwbaarder, omdat doorsturing dan al op servernivo (Apache) wordt geregeld. Maar beste is domein meteen te koppelen aan de juiste locatie, dan is bovenstaande helemaal niet nodig.

Als het goed is heb je je domeinnamen gereserveerd bij een bedrijf dat aangesloten is bij de "stichting internet domeinnaam registratie nederland" SIDN.nl Dit bedrijf, waarbij je je domeinnamen dus gekocht hebt, kan voor jou instellen naar welk IP deze domeinnamen moeten verwijzen. Er is geen enkele regel voor op welke server (IP) jouw websites draaien. Desnoods host je je website op je eigen computer thuis, en laat je het domeinnaam daar naartoe verwijzen.

Bronnen:
www.sidn.nl

Zo'n doorverwijspagina is erg storend en onprofessioneel. Het beste kun je CNAME-records instellen voor je domeinnamen. Je kunt je domeinen dan direct doorlinken naar je eigenlijke website.

Bronnen:
http://www.networking4all.com/nl/helpdesk/...

Er zijn een paar mogelijkheden om jou domeinnamen door te laten linken. Bijv. Site redirection via .htaccess alleen sommige providers ondersteunen deze functie niet. of deze code:) Hele code mag je als index.html opslaan. Succes Untitled Document Over 5 sec. Wordt u doorgelinkt.... Toegevoegd na 1 minuut: Onderaan mag je weghalen

Gewoon doorverwijzen of via een .htacces bestand. Toegevoegd na 21 uur: Je hebt enkele opties: - Doorverwijzing in een frame - Via DNS - Scriptje dat doorverwijst - .htaccess bestand Een .htaccess bestand maak je net hetzelfde als een HTML pagina. Bv: (in dit geval het simpelste) in kladbok, waarna je het hernoemt naar .htaccess, dus enkel die extensie, en niets meer! Dit bestand kan voor vanalles dienen, met enkele regeltjes. Denk aan een 301 redirect, hiermee laat je weten dat de website VERPLAATST (!) is, dan weet Google en andere zoekmachines dit. Door dit te doen lopen je url's niet door, en je blijft je goede plaats in Google behouden. Ik zal zodra de juiste code hiervoor opzoeken. Toegevoegd na 22 uur: Op de volgende link zul je een niet al te moeilijk artikel vinden met de verschillen tussen andere manieren, de voordelen en hoe je alles moet doen. http://www.websonic.nl/tutorials/websitehtaccess/htaccess_redirect.php Beter kan ik het niet uitleggen. :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100