Hoe link ik een domeinnaam aan mijn website?

Ik heb diverse domeinnamen. Deze wil ik linken aan mijn website. Wat is de beste methode? Ik zei wel eens pagina's met:... over 5 sec. word u door gelinkt... Hoe maak je z'n pagina? Moet deze pagina onder gebracht worden bij dezelfde hoosting als je website? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Iedereen vast heel erg bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Html redirect:

Wil je ook een melding: u wordt na XX seconden automatisch doorgestuurd ... etc,
verander dan content="0; in gewenste tijd (seconden) en voeg body toe met gewenste tekst en evt. extra aanklikbare www.watjemaarwilt.nl

Via .htaccess is beter/sneller/betrouwbaarder, omdat doorsturing dan al op servernivo (Apache) wordt geregeld.

Maar beste is domein meteen te koppelen aan de juiste locatie, dan is bovenstaande helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waar plaats ik dit? Een domein naam heeft toch geen pagina's? Of moet ik dan een pagina aanmaken?
Blanco met alleen ditstukje tekst? Graag iets meer info . Vast bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een domeinnaam verwijst naar een locatie. Als op die locatie (bijv. bij de hostingprovider) faciliteiten aan je zijn toegekend om een website aan te maken, dan plaats bovenstaande "HTML-redirect" in de pagina "index.html".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag: heb je alle domeinnamen via dezelfde hostingprovider aangevraagd, dus waar ook je website gehost is ? Zo ja, vraag dan je hostingprovider om alle domeinnamen naar deze weblocatie te laten verwijzen.

Andere antwoorden (4)

Als het goed is heb je je domeinnamen gereserveerd bij een bedrijf dat aangesloten is bij de "stichting internet domeinnaam registratie nederland" SIDN.nl
Dit bedrijf, waarbij je je domeinnamen dus gekocht hebt, kan voor jou instellen naar welk IP deze domeinnamen moeten verwijzen.
Er is geen enkele regel voor op welke server (IP) jouw websites draaien. Desnoods host je je website op je eigen computer thuis, en laat je het domeinnaam daar naartoe verwijzen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n doorverwijspagina is erg storend en onprofessioneel.
Het beste kun je CNAME-records instellen voor je domeinnamen. Je kunt je domeinen dan direct doorlinken naar je eigenlijke website.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK heb de site door gekeken, maar kon nergens prijzen vinden. Is dit duur??
bamibal
12 jaar geleden
Als je de domeinnamen al hebt, is het instellen van CNAME-records meestal gratis.
Er zijn een paar mogelijkheden om jou domeinnamen door te laten linken. Bijv. Site redirection via .htaccess alleen sommige providers ondersteunen deze functie niet.

of deze code:)

Hele code mag je als index.html opslaan. Succes

Untitled Document

Over 5 sec. Wordt u doorgelinkt....

Toegevoegd na 1 minuut:
Onderaan mag je weghalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euh, een meta refresh is een stuk eenvoudiger hoor en daar bereik je hetzelfde mee. Sterker nog, als iemand scripts heeft uitgeschakeld, werkt een refresh wel en je script niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de code waar TS om vraagt. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hij vraagt naar EEN manier om een een doorverwijzing inclusief melding te regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik kan niet goed lezen
? Ik zei wel eens pagina’s met:... over 5 sec. word u door gelinkt… Hoe maak je z’n pagina?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry !!! type fout ik bedoel Ik zie wel eens pagina's.........
Gewoon doorverwijzen of via een .htacces bestand.

Toegevoegd na 21 uur:
Je hebt enkele opties:
- Doorverwijzing in een frame
- Via DNS
- Scriptje dat doorverwijst
- .htaccess bestand

Een .htaccess bestand maak je net hetzelfde als een HTML pagina. Bv: (in dit geval het simpelste) in kladbok, waarna je het hernoemt naar .htaccess, dus enkel die extensie, en niets meer!

Dit bestand kan voor vanalles dienen, met enkele regeltjes. Denk aan een 301 redirect, hiermee laat je weten dat de website VERPLAATST (!) is, dan weet Google en andere zoekmachines dit. Door dit te doen lopen je url's niet door, en je blijft je goede plaats in Google behouden.

Ik zal zodra de juiste code hiervoor opzoeken.

Toegevoegd na 22 uur:
Op de volgende link zul je een niet al te moeilijk artikel vinden met de verschillen tussen andere manieren, de voordelen en hoe je alles moet doen.

http://www.websonic.nl/tutorials/websitehtaccess/htaccess_redirect.php

Beter kan ik het niet uitleggen. :)