Website vraag

Hallo allemaal
Wat is nu het beste om een website te maken?
Layout maken in illustrator/ indesign? Photoshop?
Dan openen in dreamweaver?
Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (7)

Waarom maak je je layout niet in Dreamweaver? Ik gebruik hem ook daarvoor, nooit over hoeven te gaan naar bijv. Indesign.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil niet een standaard website met wat foto's en wat tekst maar met mooie vormgegeven afbeeldingen en banners etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
???? Banners etc. maak ik ook gewoon via Dreamweaver, en afbeeldingen mooi maken doe je met een fotobewerkingsprogramma. De volledige afhadeling van de site doe je in Dreamweaver die is daarvoor gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dus een layout in Photoshop maken?
Als je Dreamweaver hebt kun je daar perfect websites mee maken.
Dan is het onzin om eerst in een ander programma de site te maken en dan weer openen in Dreamweaver.
Heb je hulp nodig: kijk dan op de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, Dreamweaver is een zeer handig programma om websites mee te maken.

Via onderstaande link kan je een gratis een cursus volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil niet een standaard website met wat foto's en wat tekst maar met mooie vormgegeven afbeeldingen en banners etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gezien worden deze dingen in de cursus besproken :)
Ik zou het ontwerp in Photoshop maken, en dan in Dreamweaver omzetten naar HTML, dit is zeer makkelijk te doen en er zijn ook genoeg tutorials over. Zo kun je ook het beste alles naar je eigen wens doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is deels mijn werk om lay-outs vanuit Photoshop om te zetten naar HTML/CSS.
Ik merk dat designers heel veel baat hebben bij Photoshop, alleen vergeten ze soms dat de resoluties per PC erg kunnen verschillen. In Photoshop kan je een prachtige site hebben gemaakt van 1024x768, maar iemand met een groter scherm moet die site ook goed kunnen bekijken. Dat zou een nadeel van het werken met Photoshop kunnen zijn, maar andere nadelen kan ik niet noemen.

Ik zou je dus adviseren hem met Photoshop te maken (mits je daar handig mee bent) en dan met HTML-kit (gratis/freeware), Dreamweaver of een ander HTML/CSS-programma hem om te zetten naar een website. Daar is inderdaad genoeg over te vinden op internet.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook gewoon een wordpress of joomla website bouwen. Dan hoef je zelf niet te designen, heb je keuze uit honderden gratis ontwerpjes en ben je ook van het coderen af.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het 'beste' hangt helemaal af van wat je voor site gaat maken.
Als het gaat om een simpele website waar geen formulieren of databases achter hoeven is iWeb een fantastische tool. Binnen no-time heb je iets moois in elkaar geknutseld. Heel veel vrijheden zitten er niet in, en je moet wel een mac hebben!
Als het gaat om een website waarvan de inhoud daarna soepel aan te passen moet zijn door meerdere gebruikers, zul je toch iets met een content management systeem (CMS) moeten doen.