Hoe weet ik of mijn netwerkkaart stuk is?

Ik heb gisteren een 2e hands Toshiba laptop gekocht. (Tecra S3 + Wireless laser mouse (PTS30E-00Z036DU+PX1215E-2NAC)). Ik krijg 'm niet op mijn draadloos internet. Volgens de Helpdesk van KPN zit er geen netwerkkaart in of is hij kapot.

Hoe kom ik daar achter?

Ik heb via apparaatbeheer gekeken onder Netwerkadapter en daar staat een heel rijtje onder met gele uitroeptekens ervoor.

Zegt dat iets?

En hoe los ik mijn probleem op?

Ik ben een absolute leek, dus graag Jip en Janneke-taal...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
5.4K

Het beste antwoord

Je hebt een wireless en een bedraad netwerk mogelijkheid dus het gaat allemaal goed komen.
Ik heb de drivers gevonden denk ik(bron) voor XP. Omdat ik er even vanuit ga dat beide drivers missen zal je hem even met een usb-stick moeten overzetten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dat is alleen de bedrade netwerkkaart de wireless kan ik nog even niet vinden. Staat er XP op?

Toegevoegd na 17 uur:
Als je de wireless driver echt niet kan vinden kan je ook nog voor een Wifi USB-dongle gaan. (bron tweakers)

Toegevoegd na 17 uur:
De link naar de driver is al expired vul gewoon Tecra/Tecra S3 en dan een model (maakt niet uit) en dan zoeken onder driversoort naar LAN driver
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kheb inderdaad XP...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou iig heb je dan denk ik nu de bedrade netwerk driver, de wireless kan ik niet echt vinden.

Andere antwoorden (2)

ik denk dat je gewoon de drivers mist die bij je wireless hardware hoort
vraagje ? is er wel 1 netwerk kaart die wel werk ?
kijk onder apparaten beheer onder netwerkadapter
zie je daar eentje zonder vraagtekens of kruisje ?
of er een gewoon netwerkkaart in zit die je dan met kabel kan verbinden
dan kan je via het installeren van onderstaande software de juiste drivers vinden
het is wat traag aangezien de gratis versie de zaak knijpt
maar dit werkt wel het eenvoudigst

lukt het niet dan zul je toch via een ander pc de juiste driver moeten vinden en installeren
vraag heeft je laptop wel een aansluiting voor netwerkkabel ?
of hoort er een insteek kaart in ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met netwerkaansluiting bedoelt een ingang om een kabeltje van mijn modem naar mijn laptop te doen, dan heb ik die. Insteekkaart zegt me niks....
capthavoc
12 jaar geleden
ok probeer dan daar eerst mee op internet te komen
en ga naar de site die ik opgaf en installeer het programma
het kan zijn dat je eerst nog wel wat windows updates en framework moet installeren
dat kan lang duren
als het werkt dan zoek dit programma naar de drivers van je draadloze netwerk kaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ook met dat kabeltje doet internet het niet! Terwijl wel alle lampjes op de modem branden en mijn andere laptop wel gewoon op het draadloze internet zit...
Kijk naar de ledlampjes op je netwerk kaar, branden die, zoniet dan is ie kapot, of uitgeschakelt in de bios, kijk in de handleiding van je moederbord. Om te kijken hoe je de onboard devices weer aan kunt zetten