Router verbinding valt weg draadloos, hoe los ik dit op?

Diverse kennissen hebben een linksys router(WRT120 en E100o) dit heeft altijd prima gewerkt, maar sinds kort valt heel vaak het signaal weg na 5min. bijv.
een reset van de router helpt niet. Op de kabel blijft alles goed werken en ook kanaal veranderen leverd niets op

Iemand die hetzelfde probleem heeft/had? Wie kan mij helpen aan de oplossing

Toegevoegd na 58 minuten:
Er is verder niets verplaatst of geplaatst.

De router is gereset en alles is weer ingesteld, het moet aan het draadloze gedeelte liggen omdat kabel prima werkt. De router wordt niet te warm.. ook na een nacht zonder stroom blijft het probleem.

De WRT120 heeft de laatste firmware geladen, voor de E1000 kan ik dit nog proberen. maar volgens mij heeft deze ook de laatste.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K
capthavoc
12 jaar geleden
Heb je ook een andere laptop of draadloze wifi optie om te testen je smartphone/gsm misschien ?
signaal wel goed continue ?
Ik zou ook eens kijken naar de laptop kant vaak krijg je zogezegd en melding dat verbinding weg is maar vaak is dat misschien ook een beetje een valse melding omdat je draadloze wifi op je laptop niet goed functioneert Het blijft vaak een raadsel en kan opeens weer normaal
werken soms zonder aanwijsbare oorzaak. Wat gebeurd er precies als de verbinding wegvalt ?
geen juist ip adres, dns server fout o.i.d ?
heb je wellicht nog een andere switch er tussen ? Ik ga er even vanuit dat je een modem hebt en daar achter de router van linksys aan hebt ?
je modem lijkt me niet draadloos toch ?
probeer eens de utp kabel die vanaf het modem komt in plaats van in de uplink poort van je router te doen
in een andere poort ? en laat hem dan maar werken als switch wellicht heeft het modem ook een reset nodig ?
of flash nodig ?
maar dat moet je maar achterwege laten aangezien die dingen van de provider zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga binnenkort met een andere laptop kijken of het werkt.
Het signaal is uitstekend/prima, maar ik kan gewoon geen pagina's meer openen, laden duurt lang "kan pagina niet vinden" komt er dan te staan. krijg wel gewoon IP en dergelijke. Ik kan de router niet als switch laten werken omdat de modem(ziggo/UPC) maar 1 IP kan uitdelen, aan mijn router dus. Dit probleem is sinds 4 weken nu, en kwam eigelijk tegelijk bij diverse kennissen. bij 1 daarvan heb ik het aangesloten..

Antwoorden (2)

Heb je iets aan de inrichting van je huis veranderd boxen op ander plek o.i d router op ander plek ?
Dat speelt soms een grotere rol dan je denkt
bedenk ook dat het soms niet aan de router ligt maar aan de draadloze netwerk kaart in je laptop op pc

heb je nadat je een reset hebt gegeven
wel opnieuw een ww insgesteld surf je daarmee niet per ongeluk op de router van je buren etc ?

last but nor least wordt je router wellicht te warm of zo ?
probeer eens een andere utp kabel tusssen en modem router .
en echt tot slot misschien dat een bios flash van je router
noodzakelijk is ?
het kan heel veel oorzaken hebben .
wordt denk ik niet zolang prutsen tot het weer werkt
capthavoc
12 jaar geleden
misschien moet je het kanaal van de router veranderen. Daar heb ik ook wel eens last van gehad, ineens was mijn draadloos internet heel langzaam. Ik weet niet of dat ook baat bij het uitvallen van de verbinding. Je kunt het proberen...