Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik krijg meldingen van Facebook dat mijn password is veranderd omdat er spam verzonden wordt. Is dit een scam?

Ik krijg een mailtje van het zogenaamde 'Facebook Abuse Department' met een gezipt attachment er aan dat ik zogenaamd goed moet doorlezen. Volgens mij deugt het niet, maar wie weet dat zeker? En wat doet het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
738

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat mailtje heb ik ook gehad en daardoor weet ik dat het niet deugt. Want ik heb namelijk helemaal geen account bij Facebook. En ik vond het ook al zo merkwaardig dat het e-mailadres van de afzender een gewoon e-mailadres van ene David (als ik 't me goed herinner, want ik heb het meteen verwijderd) was en niet een officieel facebookadres. Dus je moet de bijlage absoluut niet openen, want daar haal je geheid een virus mee binnen! Gelijk wegmieteren!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ben ik gelukkig super-achterdochtig en heb ik een macje dat geen virussen lust dus zo'n vaart zal het niet lopen ;-)

Andere antwoorden (2)

Dat bericht vertoont heel veel virus trekjes, ze willen dat je het .zip bestand opent en dan het bestand dat daaruit komt ook opent wat dan zeer waarschijnlijk een virus is. Ik zou het bericht verwijderen en toch, voor de zekerheid, je Facebook wachtwoord veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is spam, facebook reset niet jou wachtwoord. En wie is de afzender? Ook als de afzender naam@facebook.com is kan het spam zijn, aangezien er scripts bestaan die de afzender als elk willekeurig mailadres kunnen instellen.

Ook mail van vrienden met web links (waar je e-mail adres instaat) zijn (meestal) spam mailtjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding