Mag je van de Politie wel je IP adres veranderen? zo dat de Politie je niet meer op kan sporen?

Toegevoegd na 12 minuten:
ja , maar ik heb me IP adres al veranderd!
maar mag dat wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (10)

Je kan je IP-adres alleen laten veranderen in zeer uitzonderlijke gevallen bij je provider.
Wanneer de politie jouw IP-adres natrekt is dit dus aangepast in de database van je provider, waardoor de politie altijd over up-to-date informatie beschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je internet provider bepaalt je IP, zelf kan je dat niet kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook je ip adres verbergen.
http://www.mijn-ip.net/ip_adres_verbergen.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt je ip alleen veranderen door n ander abo andere provider of letterlijk ergens anders te gaan wonen/internetten. veel zin heeft t niet want je huidige gegevens blijven gewoon te achterhalen dus te vinden ben je toch. gewoon geen stoute dingen doen dus, foei! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag het van de politie? Ja hoor, hebben ze niets over te zeggen. Ze hebben geen reden om dat te verbieden...

Je IP adres is normaal gesproken een statisch adres, verandert dus niet. Er zijn providers die nog dynamische uitgeven, dus ja, het kán wel veranderen, maar daar wordt écht wel een logfiletje van bij gehouden. Simpel dmv Mac adres kunnen ze vaststellen dat jouw pc verbonden was aan dat IP nr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, daar heeft de politie geen .... over te zeggen, gelukkig maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kan je IP-adres niet veranderen. Je kunt wel een andere IP-adres krijgen van de provider. Dan wordt je automatisch weer geregistreerd en kan de politie je vinden.

Het is NIET verboden om je ip te veranderen, of via een proxi te internetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een internet provider (isp) deelt ip adressen uit.
een aantal providers maken gebruik van dynamische adressen, anderen maken gebruik van statische adressen.

een statisch adres is een ip dat niet verloopt.
zolang je bij die provider zit blijf je hetzelfde ip adres houden.

een dynamisch ip is een tijdelijk ip adres.
dit is meestal het geval als een isp te weinig ip adressen heeft.
als een ip adres dan enkele uren niet gebruikt word gaat deze naar een andere klant.
start jij het internet weer op dan word er dus uit de voorraad van ip adressen weer een nieuwe gepakt.
dit werkt over het algemeen net zo goed want niet iedereen heeft tegelijk internet nodig.

de meeste ip adressen van dynamische verbindingen verlopen naar 24 of 48 uur waardoor je ip eigenlijk niet verloopt want iedereen gebruikt zijn verbinding dagelijks.

wil je toch je ip adres onmiddellijk veranderen.
bel je provider op en zeg dat je gehacked bent en een nieuw ip wilt hebben.
voor zover ik weet zullen KPN, UPC, PLANET en XS4ALL hieraan meewerken, de rest zal dat denk ik ook wel doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn hide your ip programma,s.
maar alleen als men iets te verbergen heeft denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een dongel gebruikt, (ik gebruik t-mobile) dan verandert je ip adres iedere keer als je je aan gaat melden, inlogt.