YouTube Auteursrecht

Als ik video's upload naar YouTube waarin te zien is hoe je gratis aan betaalde software kunt komen. Maak ik dan een inbreuk op auteursrechten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee, je kunt geen inbreuk maken op auteursrechten als jij het zelf bent op het filmpje. Dan ben jij namelijk de auteur.

Dergelijke inhoud kan geweigerd worden door youtube als het niet binnen de richtlijnen en voorwaarden past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zeg ik niet. Jij vraag specifiek naar het auteursrecht. Het kan zijn dat youtube je filmpje niet wilt hebben. Net als op Goede Vraag kunnen er wel voorwaarden zijn voor de inhoud van content (hier vragen, op youtube video).

Andere antwoorden (1)

Het kan ook handig te zijn om in de description (wat is het Nederlandse woord voor dat?) te zetten dat jij het niet aanmoedigt, dat je alleen maar laat zien hoe, en dat je het niet gebruikt etc.