Waarom is mijn Internet Explorer opeens niet vooruit te branden?

Sinds een paar dagen is mijn Internet Explorer opeens heel erg traag geworden; het duurt seconden langer om een website te laden en dit vind ik heel irritant. Soms lijkt hij zelfs even vast te lopen maar te herstellen.
Ik heb al een snelheidstest gedaan en daarbij is mijn downloadsnelheid 2067kbps. Die is normaal dus. Ook heb ik meerdere scans laten uitvoeren door een aantal virusscanners (Kaspersky, Panda, McAfee) en die hebben allemaal geen malware gevonden. Ook heb ik de browsegeschiedenis verwijderd, maar dit hielp niet.
Het gekke is dat ik als ik internet start in een andere browser (Firefox) de laadsnelheid wel normaal lijkt te zijn. Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij internet explorer.
Heeft een van jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen? Ter informatie; ik heb gisteren Skype gedownload, maar ik weet niet of het probleem sindsdien bestaat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Antwoorden in de trant van 'gebruik Firefox' hoeven niet, dat gebruik ik ook, maar IE8 vind ik om de een of andere reden toch fijner. Maar nu even niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Probeer eens de invoegtoepassingen uit te schakelen. Grote kans dat dat helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan. Ik wilde nog reageren op je reactie maar dat kan niet vanaf mijn mobiel. Veel internetplezier!

Andere antwoorden (2)

Ken je het programma CCCleaner?
Je kunt het gratis downloaden op de link in de bron.
Het schoont je pc op met alle 'rommel' die er zich verzameld heeft.
Werkt perfect en je pc draait meteen een stuk sneller na gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even je schijfopruiming uitvoeren...

Het zal je verbazen wat voor een rotzooi er achter blijft op je schijf als je een beetje op het internet rond kijkt...