Draadloos internet op laptop valt steeds weg, hoe kan ik dit veranderen?

Mijn internet valt echt heel vaak weg. Maar het gekke is dat wifi op mij ipod touch en blackberry het wel blijven doen ;s Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
61.8K

Antwoorden (2)

Had ik ook vaak. Heb toen een heleboel "troep"van mijn pc afgehaald. Ook scan ik om de paar dagen met een slow pc- fighter en herstel dan de eventuele fouten. Ook haal ik er nu en dan ccleaner door. Heb nu nergens last meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan meerdere oorzaken hebben. Ik ondervond zelf meestal een van de volgende oorzaken:

- Is je PC ver verwijderd van de draadloze router? Zijn er veel deuren tussen? Het kan zijn dat je laptop net op een punt is waar hij net wel/net niet verbinding heeft.

- Instellingen op je computer. Internet instellingen, firewall, e.a. kunnen bv met elkaar conflicteren waardoor dit onstaat.

- Je router of modem instellingen zijn fout, of zijn zelfs kapot.

- Energie-beheer zet je netwerkkaart uit na een tijdje.
Klik in het startmenu (op op het bureaublad) op 'Deze computer' met de rechter-muisknop en hierna op 'Eigenschappen'.
Tabblad 'Apparaatbeheer'
In het overzicht weer met de rechter-muisknop op de naam van de draadloze netwerkkaart en weer op 'Eigenschappen'.
Tabblad 'Energiebeheer' en kijk of er een vinkje staat dat de kaart mag worden uitgeschakeld.
Haal het vinkje dan weg.

- Download dit programma: http://downloads.netstumbler.com/downloads/netstumblerinstaller_0_4_0.exe

Hiermee kun je checken wie er in je buurt allemaal op hetzelfde WLAN kanaal zit te werken.
Het effect kan zijn dat je verbinding dan instabiel wordt, omdat je elkaar als het ware zit "weg te drukken"
Meestal zitten alle WLAN routers die je op automatische kanalenkeuze laat staan op kanaal 1, 6, of 11.
Als je dat even checked en je zet je Router op een vast (vrij) kanaal, dan kan het wellicht beter gaan.