Waarom onthoud hotmail alleen mijn laatste ingevulde emailadres?

ik heb meerdere email accounts in hotmail actief.
Maar zelfs als ik ze aan vink als 'account onthouden' dan is ie bij de volgende keer inloggen weer verdwenen.
Ik gebruik google chrome, en deze werkt met andere accounts erg goed en onthoud ook de wachtwoorden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk heeft het inderdaad te maken met het feit dat je meerdere Hotmailaccounts hebt.

Er zijn twee simpele manieren om het probleem op te lossen.

1. Je kunt Windows Live Mail nemen. Daarin kun je al je e-mailaccounts zetten (Outlook/Express, Windows Mail, G-Mail, Hotmail, Live, MSN etc.) zodat al post overzichtelijk bij elkaar komt te staan. Je vindt het hier:
http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

2. Een andere (ook heel handige) optie is voortaan gebruik te maken van LastPass, een programma dat al je wachtwoorden onthoudt. (Je kunt ze afschermen voor andere pc-gebruikers door het programma te beveiligen met een wachtwoord). Als je voor 1 site (b.v. Hotmail) meerdere inlognamen en wachtwoorden hebt, laat het programma je daaruit kiezen. Je kunt het gebruiken voor Chrome, Firefox en IE. Hier vind je het: https://lastpass.com/

Van beide programma's zijn er Nederlandstalige versies en ze zijn allebei gratis.

Toegevoegd na 8 minuten:
Waarschijnlijk heb ik inmiddels ook het antwoord op je vraag gevonden. Ga in Chrome maar eens naar "Chrome aanpassen en beheren" en klik op Opties. Ga vervolgens naar het tabblad "Persoonlijke items" en zorg dat "Aanbieden wachtwoorden op te slaan" is aangevinkt. Dan klik je op "Opgeslagen wachtwoorden beheren". Daar zie je alle sites met opgeslagen wachtwoorden. Klik op een van deze sites en er verschijnt een venstertje met de tekst "Weergeven". Als je daarop klikt, zal Chrome waarschijnlijk alle inlognamen en wachtwoorden laten zien. (Dat denk ik tenminste....).

Succes!
Pieter2011
13 jaar geleden
Ja wachtwoorden..het blijft voor veel mensen nog altijd een probleem. Volgens mij zou je juist NIET van dergelijke `handige` software programmaatjes gebruik moeten maken,want via het register is er / vooral voor kwaadwillenden zoals hackers- op een heel eenvoudige wijze achter elk wachtwoord te komen . Vandaar,dat hier geen enkele pc werkt met dergelijke opties. Mijn antwoord op deze vraag is dus,dat U juist in Chrome deze optie moet uitzetten,om dit probleem op te lossen. Op die manier wordt én het geheugen minder belast en de browser.

Groet Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb begrepen dat je het programmaatje Windows Live- aanmeldhulp op je computer moet staan. Die zorgt ervoor dat er meerdere adressen onthouden kunnen worden.

Toegevoegd na 1 dag:
Mocht er dan alsnog maar 1 mailadres worden onthouden, ga dan naar IE, Extra, Invoegtoepassingen beheren, zoek naar Windows Live Aanmelden en zorg ervoor dat je deze inschakelt.