geen internet

Computer blijft thuis zeggen internet kabel niet aangesloten. terwijl dezelfde kabel het op een andere pc wel doet. meerdere kabels gechecked, meerdere netwerkkaarten. Op 5 andere machines werkt hij wel behalve op deze machine. Naar pc zaak gebracht en daar werkt de pc in 1 keer. alles hersteld van de computer/geformatteerd. Zit geen router tussen de computer en het modem. (1 directe kabe)

Help?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik weet niet of dit helpt, maar je kan het proberen:

Ga naar command prompt (Bij Windows 7 en vista, door bij je start menu, "cmd" in te typen en als hij hem heeft gevonden klik je er met rechts op en klik je op "Als administrator uitvoeren". Bij windows XP druk je op de toetsen Windows+R en daar typ je cmd en druk je op enter.)

Typ in dat scherm "ipconfig/release" en druk op enter. Als hij daarmee klaar is, dan typ "ipconfig/renew". Met een beetje geluk doet hij het dan weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas help dit niet op moment datik deze kable aansluit zegt hij geen kabel gevodnen maar sluit ik hem op een adnere locatie aan dan werkt hij wel direct maar 5 andere machines werken wel op die locatie
Ga eens naar het configuratiescherm en kijk op apparaatbeheer of de netwerkadapter van de computer wel herkend word?Zoniet de driver cd er in draaien. Als het een aparte kaart is steek deze dan eens in een andere sleuf op het moederbord.