Internet probleem..

Mijn internet doet het niet meer. Alle browsers geven een foutmelding en msn logt niet meer in.

Bij 'problemen oplossen' op msn krijg ik het volgende:

Ip - goed
Standaard gateway - goed
Offline instellingen IE - goed
Hosts bestand - goed

DNS - foutmelding
Proxyserver - foutmelding
Keypoorten - foutmelding

En bij een plaatje die het verzenden+ontvangen van internetverbinding laat zien, staat een foutmeldingsicoontje bij het ontvangstgedeelte..

Hoe laat ik mijn internet weer werken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga straks even een reset proberen. De provider is upc dacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je hebt een virus.

Het beste antwoord

Staat er een proxy in je internetverbinding? Probeer het eens zonder. Staat er een firewall aan? Zet deze eerst eens uit; vaak blokkeert deze je internet.

Maar eerst, check je natuurlijk de verbinding met je router.
Klik op start - cmd
type:
ipconfig
Als het goed is, staat er 192.168.1.x (veelal).
Staat er iets van 169.254.x.x, controleer de verbinding (kabel), schakel je wifi uit en weer aan en check het ip-dres. Staat er nog steeds/weer 169.254.x.x type dan:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Heb je wel een 192.168.x.x adres, ping dan de router (= de gateway bij ipconfig); dus:
ping 192.168.1.1
Krijg je een antwoord, is de verbinding met je router ok. Krijg je geen antwoord, ligt hier het probleem al.

Ping daarna een www.kpn.nl (ofzo). Hiermee check je gelijk 2 zaken:
De DNS; dus de omzetting van www.kpn.nl in 62.132.193.64 en je internetverbinding. Lukt dit niet, dan zou je nog eens ping 62.132.193.64 kunnen proberen. Lukt dat ook niet, heb je definitief een probleem met de internetverbinding. Lukt dat wel, is je DNS-instelling van je PC en/of router niet in orde.

Toegevoegd na 1 minuut:
hmmm, goeievraag heeft van www-adres gelijk een http gemaakt. Dat was niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

misschien niet DE oplossing
maar bij mij heeft het wel eens geholpen

haal de stekker van je internet kastje er even een minuut uit en stop hem er daarnaar weer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend dat internet het niet doet, maar de oorzaak achterhaken op basis van weinig concrete informatie is onmogelijk.

Hetgeen je kan doen is om :
- de PC herstarten
- de DNS te flusen (ipconfig /dnsflush)
- je internet modem resetten

Het je draadloos netwerk, kan je even nagaan of je wel verbinding hebt met de router ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar hor flush ik de dns?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ipconfig /flushdns
;-)
Dat ligt een probleem aan je router/modem of nog erger bij je provider.

Als het aan je router/modem ligt dan kun je die gewoon eens even resetten, dus 10-30 sec stekker uit stopcontact halen en dan weer terug erin.

Helpt het niet?
Kijk eens op de website van je provider en zoek eens naar de onderhoud of storingen pagina.

Voor Ziggo kun je deze pagina gebruiken:
https://www.ziggo.nl/#help/storingen/

Mocht het dan nog niet helpen, dan moet je naar de klantenservice van je provider bellen. Bij Ziggo kun je vanuit je huistelefoon 1200 bellen, dan is het gratis. Alhoewel als je problemen met internet dan heb je vaak ook een probleem met je telefoon. Dus dan moet je gewoon met je mobiele telefoon bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja hij heeft nu toch ook geen internet? En toch zit hij op goeievraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus dan kan hij ook wel op de hulp pagina van Ziggo of van een andere provider. :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha dat is ook wel grappig :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de min bij mij niet kan iemand mij dit uitleggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Xepos93: dat is een minkukel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm tja zou kunnen jammer dat argumenteren niet verplicht is!
Klinkt alsof je modem een reset nodig heeft. Als een modem lang aan een stuk door heeft gewerkt kan dat gebeuren.
Zet je modem een tijdje zonder stroom (een seconde op 30 zou genoeg moeten zijn maar houd een minuut aan). Zet dan de stroom er weer op, wacht een minuut zodat je modem en je PC tijd hebben om zich weer op het netwerk aan te melden en dan zou je internet weer moeten werken. Gebruik de tussentijd om je computer opnieuw op te starten.

In ver uit de meeste gevallen lost dat je verbinding probleem helemaal op (een enkele keer moet je provider aan hun kant een reset uitvoeren en in echte uitzonderingen is er een daadwerkelijk verbinding probleem).

Als dat geen effect heeft gehad kan je contact opnemen met je internet provider (als je belt komen ze zelf waarschijnlijk zelf eerst met het advies voor een harde reset dus het scheelt tijd als je dit al hebt gedaan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij ligt het altijd ''aan t kabeltje" volgens mijn provider. Wie weet kan je dat even checken. En dan bedoel ik t kabeltje van router naar telefoonaansluiting.