Wat is het nut van het lettertype windings

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Dat vraag ik mij al jaren af !

Antwoorden (1)

Het lettertype wingdings is bedacht om iconen te kunnen tonen in tekst, zonder dat je een afbeelding hoeft in te voegen. Zo kan je in tekst waar geen afbeeldingen geplaatst kunnen worden toch iconen gebruiken.

Er zijn meer lettertypen die dit doen zoals Webdings.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wikipedia hierover:

"Wingdings is een reeks TrueType-lettertypes bestaande uit pictogrammen (zogenaamde dingbats). Wingdings werd in 1990 door Kris Holmes en Charles Bigelow ontworpen om bij Microsoft Windows te worden geleverd.

Wingdings
Symbolen uit WingdingsDe eerste Wingdings was beschikbaar in Microsoft Windows 3.1.

Het handelsmerk Wingdings is eigendom van Microsoft en zelfs de volgorde van de vormen is gepatenteerd. Dit 'lettertype' heeft vele duidelijk herkenbare vormen en wereldwijd gebruikte symbolen zoals de tekens van de dierenriem.

Wingdings 2
Symbolen uit Wingdings 2Wingdings 2 werd in 1990 door Type Solutions Inc. ontwikkeld, maar nu is Microsoft de copyrighthouder. Deze versie werd onder andere bij Microsoft Office geleverd en bevat o.a. 16 soorten wijsvingers, omcirkelde getallen en geometrische vormpjes.

Wingdings 3
Symbolen uit Wingdings 3Wingdings 3 werd eveneens door Type Solutions ontworpen, waarna Microsoft het onder copyright nam. Deze versie werd bij Microsoft Office geleverd en bestaat alleen uit allerlei pijlen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks, dat was verhelderend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja heel leuk.
Heb er wel eens uitgebreid naar gekeken en mee gespeeld, maar in de praktijk toch nooit gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heel soms, bijvoorbeeld bij iconen in de handtekening van de mail. Maar probleem is dat als de tekst in een ander lettertype wordt getoond de iconen weg zijn en je cijfers of letters krijgt. Dat staat dan heel raar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegenwoordig is de meeste mail HTML en kan je iconen mee sturen, maar bij platte tekst is dit niet mogelijk.