Waarom heeft Powned.nl de officiële akte van oprichting vervangen door de statuten?

Enkele weken geleden kon via deze http://www.geenstijl.nl/archives/images/aktevanoprichtingPowNed.pdf de akte van oprichting worden gelezen. Deze is nu vervangen door de statuten. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Waarschijnlijk omdat ze nu van net opgerichtte stichting die alleen een acte van oprichting heeft, door willen naar een volwaardige stichting met statuten en dergerlijke.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien onder druk van de NWO of Bush & consorten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon omdat het kan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De akte die er stond was een korte versie van de statuten. Nu hebben ze het volledige document online gezet. De statuten gelden als akte van oprichting. Het fundament van de instantie. Maar pas nadat statuten zijn onderteken door de oprichters en de notaris gelden ze als oprichtingsakte.

Statuten kunnen door de tijd heen wijzigen bij notariële akte. Maar de oprichtingsakte blijft altijd als zodanig bestaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga je al op voor de ledenraad aldaar?