Ik heb een linksys sisco router, deze was geinstalleerd op een moedem van Ziggo, nu heb ik deze aangesloten op die van TELE2.

Vanzelfspekend werkt dit nu niet, mijn laptop herkend het netwerk wel maar ik krijg geen verbinding. De router is zowel voor kabel en router geschikt. Wie kan mij helpen?

Toegevoegd na 42 minuten:
Kan het zijn dat ik hetIP adres in de router moet aanpassen naar die van het modem? En hoe doe ik dit zonder software cd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Een ADSL-modem en een kabelmodem werken op een geheel andere techniek. Ik kan me niet voorstellen dat je die kunt uitwisselen.
escape
13 jaar geleden
Als je bedraad werkt kan het handig zijn de draad van de router naar je pc/laptop niet in de eerste poort te steken

dan werkt hij gewoon als switch

succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus ook de draad van het tele 2 modem naar de router moet je dan verschuiven
gebruik dus niet de standaard ingang voor beide draden
ik vermoed dat je tele 2 modem in feite ook al een router is ?
dat wil wel eens elkaar tegenwerken
capthavoc
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Dat klopt niet helemaal. Als je niets herconfigureert gaat ie als DHCP server fungeren en dan zit ie de andere router dwars.
capthavoc
13 jaar geleden
probeer eerst desnoods even rechtstreeks op de ziggo
verbinding te maken,lukt dat ?
dan router er tussen maar niet de draad van ziggo router naar de eerste poort op cisco router maar naar de 2de poort en 3de poort naar de laptop
desnoods geef je een harde reset ?
ik weet dat tele 2 modems/routers wel een bepaalde volgorde van aansluiten hebben ik geloof zelf dat je daar beter de router op poortje 4 kan aansluiten ?
als het goed is staat in de handleiding van het tele 2 modem daar iets over. Het is vaak zo dat je als je wel verbinding krijgt als je de laptop rechtstreeks op het tele2 moden aansluit dat je dan ook de router op dezelfde poort moet aansluiten tele 2 modem/router zijn inderdaad een beetje aparte
succes
Tele2 is op zich al een moeilijke materie. Ik kan je maar een ding aanbevelen: neem contact op met servicedesk van Cisco. Linksys is een dochter hiervan en het zijn gewoon de beste routers die je kan krijgen. Ik heb meerdere malen contact gehad en ben er altijd uitgekomen, want in dit soort gevallen helpen manuals niet. Praat over de problemen die je hebt en deze mensen kunnen zich voorstellen in welke toestand jij zit.