Kan ik aangifte doen tegen een internet aanval en bedreiging?

Ik huur een gameserver in Londen met een paar vrienden uit andere landen, deze wordt steeds aangevallen door een jongen uit Duitsland. (Ddos aanval) Hij geeft dit eerlijk toe en zegt dat hij dit doet omdat wij hem hebben verbannen van de server nadat hij onze regels had verbroken.

Ook weet hij waar ik ongeveer woon, en zegt hij dat hij mij op komt zoeken met een paar vrienden om mijn kamer te verbouwen. (Hier ben ik niet bang voor, maar het is wel bedreiging.)

Ik heb alle gegevens van de jongen (naam, adres, e-mail, telefoonnummer, Facebook)

Is er iets dat ik kan hier aan kan doen? Bijvoorbeeld aangifte?
Zo ja, waar moet ik dit dan doen?
En zal dit enig effect hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Hacken en het gebruikmaken van iemand zijn of haar computer zonder toestemming is strafbaar. Dus ja, dat kan je doen. Misschien dat het in Londen moet, omdat dat ding daar staat, dat weet ik niet. Maar natuurlijk mag jij aangifte doen. Of ze er wat mee doen weet ik ook niet, want de tijd dat de politie je beste vriend was?? die is voorbij..;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je best je eigen regionale politie contacteert ivm de bedreigingen. Wat de server in Londen betreft vrees ik dat je dit juridisch zal moeten aanpakken in het buitenland.