Ik kan op internet bepaalde sites niet openen. Waar komt dat door?

Ik kan een aantal sites niet openen. Daarnaast zijn er ook sites die ik vanmorgen wel kon openen, en nu niet meer en viceversa.
Hoe komt dit en, nog belangrijker, hoe los ik dit op? Er zitten ook sites tussen als hotmail en blackboard(digitale omgeving van de universiteit) die ik echt nodig heb!

Toegevoegd na 12 uur:
Het probleem is op alle computers in mijn huis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
73K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat gebeurt er als je zo'n site probeert te bezoeken?
Krijg je een foutmelding?
Wat zie je?
Wees wat specifieker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg steeds een melding dat "de webpagina niet kon worden weergegeven".
Bij mij was dat snel verholpen door over te stappen op Google Chrome als webbrowser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij laadt een pagina niet. Het blijft op de vorige pagina, en er blijft staan dat hij bezig is de pagina te laden.
Ik heb een andere browser als geprobeerd, maar dat hielp niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het alleen bij de sites met HTTPS in de adresbalk? Want hotmail en blackboard zijn volgens mij beveiligde protocollen dus misschien zit daar het probleem wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is niet alleen bij sites met HTTPS.

Antwoorden (3)

De rest lukt wel? Ik zou toch eens een schijfopruiming met bijvoorbeeld ccleaner doen. Welke browser gebruik je? en heb je java of flashplayer nog de meest recente versies? probeer dit ff, en anders als er andere geen betere oplossingen gepost hebben, mag je me een pm sturen.;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkt niet.
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn...

Heb je IE al eens opnieuw ingesteld? Soms helpt dat ook weleens. (open Internet Explorer, klik op Extra, dan op Internet Opties, tabblad Geavanceerd, klik dan op 'Opnieuw instellen')

Nog een paar mogelijkheden:
- open een commandprompt (via start->uitvoeren->‘cmd’ intypen (zonder haakjes) en toets ‘Enter’
- typ: ‘ipconfig /flushdns’ (weer zonder ’‘ en toets enter)
- typ dan: ‘netsh int tcp set global autotuninglevel=normal’ (weer zonder ’‘ en toets enter)
- typ dan: ‘ipconfig /release’ (weer zonder ’‘ en toets enter)
- typ dan: ‘ipconfig /renew’ (weer zonder ’‘ en toets enter)
- typ dan: ‘exit’ (weer zonder ’‘ en toets enter)
Het scherm sluit weer en al je verbindingsinstellingen zijn opnieuw ingesteld. Probeer het dan nog eens, zeer waarschijnlijk is het opgelost!

Zo niet, probeer nog eens een andere browser (zoals Google Chrome; is sowieso een aanrader) en scan nog eens goed op virussen, spyware en malware. Spybot kan je gebruiken, Malwarebytes of Norman Malware Cleaner. In de bronnen enkele programma's van Norman om op troep te scannen.... Succes ermee!

[CCleaner is trouwens ook een goede tip, probeer dat eerst maar eens voor je dit allemaal gaat doen.]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het probleem op alle computers in het huis aanwezig is moet de oorzaak bij de router zitten of alle computers hebben dezelfde malware/rootkit infectie. Reset de router en voer een malware scan uit op alle computers.