Hoe kun je bij de iPhone zien wanneer ik gebruik maar van het internet (zowel op de wifi als op het Vodafone netwerk?)

Ik heb sinds gister een iPhone 4 en kreeg zojuist al een sms dat mijn dataverbruik al op 90% zit. Ik heb een databundel van 1GB. Vandaag dus een paar apps gedownload, mail ingesteld en een beetje lopen facebooken via de originele app. Het meeste ging over de WIFI dus dan zou het niet van mijn databundel af moeten gaan. Toch zit ik nu al op 90%... ?? Weet iemand hoe dat kan komen? Verbruiken de apps zoveel data als je ze download of gebruikt??

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Rechts naast je providerlogo kun je aan een icoontje zien of je via je provider of wifi internet hebt. Gewone verbinding via je provider is een puntje of bij goede verbinding staat er '3G' , bij verbinding via wifi staat er op die plaats een icoontje dat lijkt op een puntje met een klein boogje erboven en daarboven een wat groter boogje. Dit zou ook in het boekje behorend bij je mobiel moeten staan.

Bovenstaande geldt voor de iphone3g van mijn man, denk dat het bij de jouwe ook zo is.

Apps downloaden kost niet zo heel veel data, maar kun je inderdaad, als je er de beschikking over hebt, beter via wifi doen.
Hopelijk is dit een antwoord op je vraag.