Waarom kan een mail-adres niet worden overgenomen worden door een andere provider ?

Een mail-adres is iets persoonlijks, en voor mij net zo belangrijk als mijn mobiel nummer, maar wat mij verbaast is, dat je tegenwoordig wel je ( mobiel ) telefoonnummer mee kunt nemen, maar je mail-adres niet, terwijl deze toch ook zeer persoonlijk zijn.
Nu is mijn relatie voor 2 jaar terug verbroken geworden, en had daar gewoon op dat adres een ziggo-mail, die ik intensief gebruikte, maar in mijn nieuwe huisje, overgestapt op KPN, maar helaas, dat mail-adres van Ziggo kon ik niet overnemen.
Nu ben ik gewoon gebruik kunnen blijven van dat mail-adres, maar wat schetst mijn verbazing, mijn ex die is overgestapt op een andere provider, dus weg mail adres.
Daar kan mijn ex in feite niks aan doen, en neem haar dat niet kwalijk.
Werk inmiddels maar met gmail, gebruik niet eens mijn adressen die ik heb van de KPN, want stel, je stapt weer eens over, weer al je mail adressen kwijt.
Persoonlijk zou ik het fijn vinden, om net zoals je ( mobiel ) nummer, je e-mail adres gewoon over te kunnen laten zetten..
Met de huidige technologie zou zoiets toch moeten kunnen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.3K

Het beste antwoord

Zoals hiervoor al aangegeven, kan dat niet, omdat de domeinnaam eigendom is van je provider.
Je kunt er het beste voor zorgen dat je voor je e-mail onafhankelijk bent van je internetprovider. Dit doe je door bijvoorbeeld gebruik te maken van een gmail-account, of beter nog, zelf een domeinnaam te registreren. Daarmee hou je alttijd je eigen adres, bij welke provider je ook zit.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je schreef al dat je Gmail gebruikt. Het is inderdaad verstandig om geen adres van KPN te gebruiken.
Een eigen domein kost bijna niets meer tegenwoordig, en je kunt eenvoudig alle mail die daarop binnenkomt laten doorsturen naar bijvoorbeeld je kpn-mail. Als je overstapt, wijzig je gewoon de instellingen bij je domein en laat je je mail naar je nieuwe provider doorsturen.
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat elke provider zijn eigen uitgang heeft.
Bij ziggo had je naam@ziggo.nl en bij KPN is dat dan naam@kpn.nl
KPN kan geen emailadres van Ziggo beheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
precies, kpn zal nooit op het netwerk inhoudelijk mogen van ziggo of andersom, dus dat is technisch wel degelijk onmogelijk. Als je dit probleem wilt voorkomen, zijn daar tal van andere oplossingen voor. Neem een @live of @gmail emailadres en je probleem is opgelost, je kan deze gewoon met een emailprogramma op je pc je mail laten ophalen en je hoeft niet te wisselen. ander voordeel is zelfs nog dat je mailbox minder snel volloopt, handig voor als je op vakantie bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijpelijk, maar zoiets moet toch technisch realiseerbaar zijn ??
Wat ik nu irritant vind, is bijvoorbeeld, ik heb mijn msn-adres aangemaakt op dat ziggo adres, als iemand mij wilt mailen vanuit msn, malt hij dus naar dat Ziggo adres...
Dan komt er weinig aan...hahahaha
Heb dus mijn msn inmiddels aangepast, dat mijn hoofd mail adres dus gmail is, en dat ik dus via die manier altijd wel ww en zo kan wijzigen..
Zo heb ik wel iets te doen, daar niet van, maar handig is anders....:-D
sterredag
13 jaar geleden
Tja ik heb al jaaaaren hetzelfde emailadres, dus nooit echt een probleem eme gehad. En nee het is dus echt technisch onrealiseerbaar, omdat je je concurrent dus toegang moet verschaffen binnen je eigen netwerk en dat geeft behoorlijk wat concurentie inzichtelijke concequenties, namelijk dat ze bij dingen zouden kunnen komen waar dat niet zou moeten. Je gaat je concurent toch geen inzicht geven in je bedrijf? Bij telefoonnummers is dat niet zo, dus dat is wel haalbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, wie weet, in de verre toekomst dat een emailadres net zo persoonlijk word als je telefoonnummer, dat was in het begin ook onmogelijk, riepen ze ook dat het niet kon tot ze ertoe werden gedwongen, nu kan jezelfs je prepaid nummer mee overnemen... En inderdaad, een onafhankelijk mailadres is beter, die hou je altijd, maar je ziet, ongemerkt koppel je best wel veel aan een mailadres, met bepaalde gevolgen daardoor.
En dat is wel dan vervelend...
Je mail wordt afgeleverd bij de eigenaar van het domein (ziggo.nl). Zij slaan dit op, zodat je het kan afhalen op hun server. Als je dus je abonnement stopt bij Ziggo, zal die dienst vervallen. Een ander kan het niet overnemen, omdat het bij Ziggo wordt afgeleverd.

Ik heb zelf een eigen domeinnaam aangevraagd. Kost 2 tientjes per jaar, dus dat valt erg mee. We hebben dan voor iedereen een eigen email adres en een gezamenlijk familie adres. In outlook kan je (evt. per profiel) meerdere adressen opgeven. Ook kan je aangeven dat een kopie van de mail op de server achter blijft, zodat de andere familieleden dit ook kunnen ophalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net vandaag met KPN en Ziggo daarover gebeld want ik stap over van Ziggo naar KPN. Bij KPN zeiden ze dat als ik juist andersom van hun naar een andere provider zou overstappen het (op verzoek) wel mogelijk is. Ik moest van hun Ziggo maar bellen en kijken of die dat ook doen. Dat doen ze dus niet kreeg ik daar te horen. En het is ook nog eens zo dat per de datum dat je bij een andere provider zit alle e-mails die er nog voor jou komen met @ziggo.nl in het niets oplossen. Je moet dus verdraaid goed nagaan van wie je e-mail ontvangt en ze allemaal op de hoogte brengen van je nieuwe e-mail adres en wanneer dat ingaat. Vervelend maar waar.