Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Computer ziet draadloos netwerk via Thomsom USB niet.

We willen graag het draadloos netwerk via de USB van thomsom installeren, maar zodra we de (juiste!) SSID en wachtwoord invoeren, werkt het niet.

Ook via het netwerkcentrum kan je het netwerk niet vinden.

In de router staat het netwerk welliswaar op open.

Iemand die ons verder kan helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
884

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik vermoed dat je te weinig informatie geeft om deze vraag zo te beantwoorden. Bijvoorbeeld: zijn er andere computers die wel dat draadloze netwerk zien (zo nee: dan zendt het niks uit)? Ziet die computer wel andere netwerken? Zo nee, dan staat waarschijnlijk je netwerk op die computer uit. Vaak hebben laptops een schakelaartje waarmee je het draadloosnetwerk uitzet. Ik neem aan dat je dat al gecontroleerd hebt? En in het algemeen hoef je niet met de hand het SSID in te vullen maar te selecteren uit een lijstje van op dat moment zichtbare netwerken. Handmatig SSID moet je alleen ingeven als je het netwerk verbergt, maar je kan beter het netwerk eerst zichtbaar laten zijn, kijken of dat werkt en daarna je netwerk pas verbergen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voer je wel de pincode in? die staat op de thomson.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen dat de router alleen mensen toelaat die geregistreerd zijn. In dat geval kunnen alleen mensen bij wie het MAC adres bekend is bij de router kunnen erop. Het zou kunnen dat je een knop op je router 5 sec ingedrukt moet houden om te registreren. Als je daarna de gegevens invoert zou het moeten werken. Uit je vraag kan ik niet afleiden of dit het definitieve antwoord is, maar je zou het kunnen proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nog een beetje leek op computergebied maar laatst heb ik een draadloos modem n.l. de Experiabox van KPN gehad en door KPN laten aansluiten. Ik had toen wel draadloos op mijn computer maar zelden op een laptop elders in huis. Het netwerk was THOMSON 311982. Heb toen de helpdesk van KPN gebeld en op de verstrekte aanwijzingen is het toen verholpen. Van kanaal 1 moest ik overswitchen naar kanaal 9. Misschien geeft dit antwoord enige aanknopingspunten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij oudere versies van windows (ouder dan vista)
ka nhetzijn dat je modem of xperia box je computer niet herkent.
aan te raden is om de instalatie cd te raadplegen (als je die hebt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding