usb-stick repareren?

Hallo,

Ik heb op mijn usb stick een Besturingssysteem geinstalleerd, maar wil het er nu weer af halen. Hoe doe ik dat? Telkens wanneer ik mijn usb stick in mijn laptop steek, herkend de computer hem als twee usb sticks en kan ik de mappen en bestanden die daarin staan niet verwijderen. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je hem formatteren?

Antwoorden (2)

Zorg dat je Administratorrechten hebt als je aanmeldt op je computer. Klik rechts op 'Deze computer' en kies voor 'beheren' (oid, afhankelijk van je OS). Je hebt dan computer- en apparaatbeheer voor je. Klik op 'schijfbeheer', zoek de juiste schijf op (je USB-stick met 2 partities). Klik op die partities en verwijder ze één voor één. Daarna kan je één grote nieuwe partitie aanmaken, kies voor NTFS of FAT32 als besturingssysteem. Et voilá: je verse, schone USB-stick bestaande uit één partitie!

Als je nog hulp nodig hebt of vragen hebt dan reageer je maar! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Ne net op niveau 2 dus jij bent de eerste die een duimpje krijgt;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks man! Succes en welkom op GV!
Ik vermoed dat jij een USB stick hebt met U3.

Met U3 heb je de mogelijkheid om vanaf je USB stick applicaties te kunnen starten / installeren.

Als een USB stick U3 heeft, dan herkent Windows inderdaad je USB stick twee keer. 1x voor U3 en 1x voor de koppeling van je bestanden.

In de link onderin wordt uitgelegd wat je allemaal met U3 kunt doen en waarvoor je het kunt gebruiken.

Als je dit allemaal niet wilt, dan kan je bovenstaand antwoord gebruiken, op de onderstaande link staat wel uitleg hoe je eventueel U3 weer terug kunt krijgen op de USB stick.