Hoe komt het dat er een 'knal' komt uit mijn computer, zodra ik hem aanzet?

Er kwam ook al een steekvlam uit toen ik deze aanzette. De computer is aangesloten op een stekkerdoos met aan/uitknop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA een steekvlam xdxd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laptop of gewone pc ? doet hij het nog of niet ?
capthavoc
13 jaar geleden
Ben ik ook benieuwd naar
waar kwam de steekvlam uit ???
het is in elk geval een kortsluiting ergens hopelijk is het geen laptop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grote kans dat je aan een nieuwe toe bent
misschien is het in je huis te vochtig

Het beste antwoord

Dat betekend dat jouw computer aan het overlijden is. Stel al je bestanden veilig nu het nog kan......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat klinkt alsof er ergens kortsluiting is in je computer. Er loopt ergens stroom die er niet hoor te lopen. Redden wat er nog te redden valt, en dan weggooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een steekvlam?

Oké, wat ik zou doen: beginnen met de PC uitzetten en loskoppelen van de stroomvoorziening, en vervolgens de harde schijf eruit halen om mijn gegevens (voor zover niet geback-upt) te redden. Vervolgens zorgen dat iemand die er verstand van heeft ernaar kijkt om te zien of er nog wat te redden valt of dat het hele systeem aan het sterven is.

In ieder geval niet meer je PC aanzetten, en zéker niet onbeheerd aan laten staan. Voor je het weet kom je thuis bij een uitgebrand huis, als je geluk hebt en de brand niet ontstaat terwijl jij in je bed ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed advies +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het beste advies. Er is duidelijk iets mis. De gegevens vn je HDD kun je redden door hem aan een USB apparaatje voor HDD aan te sluiten, en dan de usb aan een gezonde computer te zetten. Dan kan je de bestanden overzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima antwoord
komt de knal/steekvlam uit de computer of bij de schakelaar van de stekkerdoos, is het laatste het geval stekkerdoos weggooien en een goeie kopen met goede schakelaar, dus niet voor een paar euro bij de action/blokker/euromarkt/etc.
komt het uit de computer bestanden veiligstellen en eventueel je voeding preventief vervangenl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoed dat je voeding is geklapt. Voeding vervangen door een zelfde type, kijk naar wattage en stekker aansluitingen (verschilt per voeding).

Niets bijzonders verder, na vervangen van je voeding zou alles weer als normaal moeten functioneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je niet schrijft één van mijn PC's neem ik aan dat het om deze gaat die het nog steeds doet. Ik vermoed dan ook dat knal en steekvlam uit de omgeving van je W>C. dood komen en dat je die moet controleren op slechte contacten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook zoiets voorgehad.
Was geen steekvlam ,maar rook en brandgeur.
Ik heb het laten nazien en eigenlijk was het alleen maar het doorbranden van een draadje naar het luidsprekertje in mijn PC.
Waarschijnlijk in kortsluiting gekomen door het plaatsen van een nieuwe harddisk.
Het is mogelijk dat het zoiets is.....heel gemakkelijk te verhelpen door een deskundige.
Dus ik zou nirt wachten...