Zijn zulke krassen erg bij een DS Lite?

*Zie foto 2 en 3 in de advertentie.

Belemmert die krasvlek (door gebruik vd stylus) op het onderste schermpje het zicht bij het spelen van een spel?

Toegevoegd na 1 minuut:
Link:
http://computer-software.marktplaats.nl/spelcomputers-nintendo-ds/363414100-aangeboden-een-nintendo-ds-lite.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er een koopt, kun je er daarna beschermplakkers voor de schermpjes bij kopen, om te zorgen dat ze geen echte krassen krijgen (b.v. bij de Intertoys).

Antwoorden (4)

Nee, volgens mij is het ook niet echt een kras, maar gewoon een vies schermpje. Hetzelfde heb ik vaak met het beeldscherm van mijn telefoon. Wordt gewoon wat vettig of viezig, maar het werkt gewoon prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij gewoon lichaamsvet. Dat kan je er met een heel, heel, heel licht vochtig doekje met misschien een heel, heel, heel klein beetje afwasmiddel eraf poetsen. Gebruik hierbij heel, heel, heel weinig druk.

Wees voorzichtig, vooral al je het voor het eerst doet. Bij te hard drukken kunnen er echte krassen ontstaan of kan het vloeibare kristal gaan uilopen in een vlek die je nooit weer weg krijgt. Het schermpje is dan stuk en laat op die plek niet anders zien dan een zwarte vlek. De rest van het scherm werkt van nog wel.

Ook met zeep en vocht moet je echt een heel erg klein beetje gebruiken. Als het achter het scherm loopt kan het makkelijk een tijd blijven zitten omdat het daar moeilijker verdampt. Raakt het kontakten en doe je dan je apparaat aan dan is het einde verhaal voor het ding. En dat kan dagen later zijn. Water verdamp heel moeilijk als het ergens tussen zit.

Je kan het schoonmaken, maar zoals ze hier zeggen: met moed, beleid en trouw. Weest niet te bang, maar ben wel voorzichtig.

Er zijn, geloof ik, doekjes verkrijgbaar die speciaal voor het schoonmaken van lcd schermen zijn. De zeep en vocht verhouding is in die doekjes precies goed. Met zacht poetsen is het schermpje vrij snel weer schoon en goed afleesbaar.

Zie link. (er zijn wel meer merken)

http://www.shopwiki.nl/_EMTEC-Dispenser-met-100-reinigingsdoekjes-voor-LCD-schermen?s=417556&o=374061503&
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ziet er op de foto's meer als vettigheid uit. Lijkt zo op het eerste gezicht geen probleem.
Jammer is dat de adverteerder geen foto's heeft geplaatst waarop het apparaatje aanstaat. Dan had je al een beter beeld gehad van de staat van de Ds.

Het advies blijft toch, ga elk elektronisch apparaat zelf ophalen en bekijk het voordat je het daadwerkelijk koopt.
Zo kom je niet achteraf voor verrassingen te staan en vermijd je een 'welles-nietes'-spelletje over de staat van het product.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een echte kras in het schermpje zit, is dat niet zo mooi om te zien maar bij het spelen heb je er weinig last van. Belangrijker is het of er geen dead pixels in het scherm zitten (die krijg je door heel heftig met je stylus te keer te gaan) en dat kun je alleen zien door hem zelf uit te proberen.
Het zou ook nog kunnen dat de adverteerder een beschermfolie over zijn schermpje geplakt heeft en dat die folie beschadigd is. Die kun je er gewoon af halen en een nieuwe er op plakken.
Ik sluit me aan bij de andere antwoordgevers: eerst zelf bekijken voor je hem koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden dat ik dit vraag is, omdat ik er niet zomaar naartoe kan gaan. De plaats is nogal ver en de adverteerder verteltook niet veel, wat ik een beetje verdacht vind. Maar bedankt allemaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, eentje dichter in de buurt zoeken dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er een opgehaald. Dus deze maar niet genomen.