Hoe heet een kabel waarmee je vanaf de laptop een film kunt kijken op de tv?

Of het scherm ziet van de laptop op de tv?
Werkt dat dan ook voor een Engelse laptop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Meestal kan het met een HDMI - Kabel, dat is als de tv en de laptop beiden redelijk nieuw zijn.
Anders kan het waarschijnlijk wel met een SCART - kabel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SCART waarschijnlijk niet omdat de meeste laptops geen SCART uitgang hebben. Er zijn hier wel adapters voor te koop.
HDMI is wel mogelijk mits laptop voorzien is van HDMI uitgang en de TV een HDMI ingang heeft.
Anders zijn de meeste TV`s al wel vooizen van een (S)VGA aansluiting, dit is op je laptop de externe monitor uitgang.

Dus: een VGA kabel, HDMI kabel of SCART met adaptor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste dient je tv daar een ingang voor te hebben. Dit kan een VGA og HDMI ingang zijn (lees de gebruiksaanwijzing van je TV). Ten tweede dient je laptop een extra videouitgang te hebben (dat hebben ze tegenwoordig bijna allemaal). Als je laptop een hdmi uitgang heeft, dan moet je een hdmi-hdmi kabel hebben. Anders een VGA-kabel. Let ook op de type ingangen, meestal heb je een ma/vrouw VGA kabel nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HDMI voor High Definition kwaliteit (is beschikbaar in nieuwe 3d kaarten)

Als je alleen een scart hebt; dit wordt veel gebruikt bij gewone tv's (word aan de hand van een blauwe parrallelle poort geconnecteerd naar een scart, je vind dit wil nie veel op de markt maar is wel mogelijk)