Wat is beter? Een Athlon II processor of een Pentium Dual Core processor? (Zie uitleg)

Ik ben van plan een van de onderstaande laptops te kopen. Het enige echte verschil tussen deze twee (behalve de grootte van het beeldscherm), is de processor. De een heeft namelijk een Athlon II processor, de ander een Pentium Dual Core. De kloksnelheid is om en nabij gelijk. Wat is nu precies het verschil tussen deze twee processoren, en welke is beter? Ik gebruik mijn computer niet voor gaming, maar wel bv voor zware programma's als adobe photoshop en dreamweaver

Alvast bedankt

http://www.vergelijk.nl/notebook/compaq/presario_cq71_420ed_vz663ea/specs.rhtml

of

http://www.vergelijk.nl/notebook/compaq/presario_cq61_445ed_vy534ea/specs.rhtml

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Persoonlijk zou ik voor de Intel gaan. Intel is over het algemeen sneller is een gelijke AMD.
Intel heeft betere technieken om de snelheid te handhaven. Intel dual core verbruikt minder energie.
Intel gaat langzamer werken als deze te warm wordt, AMD sluit gewoon je PC af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een vergelijkende test van 12 pagina's.
Als je geen zin hebt om ze allemaal te lezen:
De Intel wint.
escape
13 jaar geleden
ik zou je de aankoop van een compaq afraden. Ga voor een Asus of Toshiba. Heb een dergelijke compaq getest, deze was na een tijdje zeer lawaaierig. Heb nu een toshiba, aan alles ervaar je meer kwaliteit en vooral een beter scherm. In principe zou de Athlon merkelijk goedkoper moeten zijn dan de Intel. Als je prijs kwaliteit meetelt wint AMD het van Intel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de basis is een AMD processor wat sneller dan een Intel processor, echter een Intel processor heeft een kleinere foutmarge dan een AMD, in de praktijk zal je er overigens niets van merken.