Hoe kun je snel bestanden overzetten naar een oudere USB 2.0-stick?

Hoe kun je snel bestanden overzetten naar een oudere USB 2.0-stick? Ik heb een USB-stick van 16GB gevonden, maar hij lijkt erg traag bestanden over te zetten. Hoe zou ik dit kunnen versnellen, zodat ik soepel muziek hierop kan zetten?

een jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Ritsuka
een jaar geleden
Hoe snel is je usb poort? Is die wel 2.0 of hoger?

Antwoorden (1)

"snel" is relatief. Daarom is de vraag wat jij als snel of traag ervaart.

Er is een viertal varianten van USB op de markt:
USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed)
USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed)
USB 2.0: 480 Mbit/s plug & play (high speed)
USB 3.0: ca. 4800 Mbit/s plug & play (SuperSpeed)

Dit zijn de maximale waarden. Als jij een moderne USB 3.0 gewend bent is die dus 10x zo snel. Dan lijkt de 2.0 versie traag, maar doet hij nog steeds gewoon zijn best.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden