Hebben printer scanner kopieer machines van canon een geheugen?

Ik wil apparaat laten recyclen maar niet de vertrouwelijke gegevens die er op werden gekopieerd en gescand in omloop brengen. Welke onderdeel moet ik er dan uitslopen om het geheugen te kunnen verwijderen?
Het betreft een canon P i x u s machine voor thuisgebruik.

een jaar geleden
in: Hardware
3.2K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Ik ben goedgelovig. Een thuisprinter "onthoudt" hooguit de lopende printopdracht, omdat die wordt verwerkt.
Anders zou er ergens een harde schijf of SD-card in moeten zitten. Die ook nog eens groot genoeg is om alle prints en scans te gaan onthouden? En wie heeft daar dan 'voordeel' van/toegang toe? Canon niet, want die kan niet bij de gegevens komen als ze in een geheugen staan. En als ze er wél bij kunnen (via een of andere internetverbinding), is het nu toch al te laat; dan hebben ze die informatie al.
Amadea
een jaar geleden
Volgens mij kan een drie-in-één machine alleen dingen opslaan via de verbinding met een computer of laptop. Ga bijvoorbeeld maar na: als je een scan maakt, dan moet je eerst aangeven op welke plek je die wilt plaatsen.

Antwoorden (2)

Eeen printer/scanner/kopieermachine heeft wel een geheugen, maar dat gaat niet verder dan de gegevens die jij zelf hebt ingevoerd, zoals datum, tijd, staand of liggend printen, zwart-wit of kleur, formaat e.d.
Maar WAT er geprint moet worden onthoudt hij alleen tot de volgende opdracht. Zodra je de printer uit zet is hij het kwijt.
jc54
een jaar geleden
Canon PIXUS machines bestaan niet. Wel Canon PIXMA machines. Ik denk dat je die bedoeld.
Het geheugen van die apparaten is vluchtig. D.w.z. dat zodra je de stroom eraf haalt dan is ook het geheugen gewist.

De verhalen over copiërs met een harde schijf erin die gaan over die grote multifunctionals op kantoren. Maar dat zijn halve computers die zelfstandig met het netwerk kunnen verbinden en (gescande documenten) kunnen mailen e.d.
Dat is niet de klasse waarin jouw thuisprintertje in valt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
escape
een jaar geleden
Goed antwoord, maar het klopt niet helemaal. Weliswaar onthoudt hij geen printopdrachten, maar wel je netwerkgegevens (zoals Wifinaam, wachtwoord, gateway, etc.) .
Waarschijnlijk zijn die gegevens versleuteld opgeslagen, maar die kun je makkelijk wissen door nieuwe fabrieksinstellingen te kiezen en uit te voeren.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
@escape
Je hebt gelijk.