Ik heb een laptop waar 2 ramsticks in kunnen. Er zit nu 1x 8GB er in, kan ik zomaar er 1 bij kopen die past? En hoe duur is dit?

Hoi,
ik heb een laptop en hier passen 2 ramsticks in
op dit moment zit er maar 1 in, de M471B1G73QH0-YK0
(een stick van 8GB)
ik wou hier nog 1 van 8GB in doen een andere maar die past net niet dus moet ik maar kopen
weet iemand of mixen van ram slecht is als ik er gewoon een random 8GB stick bij koop die er wel in past?
en hoe weet ik voor ik er 1 koop of die wel past of dat die ook net niet past

een jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Met het kopen en het doe het zelf is vaak het antwoord om makkelijk te doen maar er kleven ook bezwaren aan, namelijk ESD.
Koop dan voor een paar euro een esd bandje want een vonkje is zo gebeurd terwijl de electronica kan beschadigen en je pc of laptobber nooit meer opstart.
jc54
een jaar geleden
Ga met je laptop naar een computerwinkel en lag je vraag daar voor. Zij kunnen precies vertellen wat wel en wat niet past, en wat de kosten zijn.
Lag moet zijn leg.

Antwoorden (2)

Als je het typenummer opzoekt bij Google is tweakers één van de eerste hits, daar kun je op het tabje 'alternatieven' klikken voor beschikbare 8GB DIMM's met dezelfde specs, en daar je keuze op baseren, hoeft echt niet moeilijk te zijn.
dat je hiervoor speciaal naar de computerboer moet.
Toegevoegd op 22 april 2022 20:06: tekst
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden
De andere antwoorden zijn niet fout, maar het antwoord van jc54 gaat er meteen vanuit dat je dit zelf niet kan en dat is jammer, want het is zeer eenvoudig en snel uit te voeren als je maar weet wat je moet kopen.

En het antwoord van Griffin is ook niet verkeerd, maar hij gaat er direct vanuit dat je een tweede bankje bij kan stoppen en dan klaar.

Het juiste antwoord is: Ondersteund je laptop (moederbord) meer dan 8gb geheugen? Dat moet je eerst uitzoeken, want als dat niet zo is, kan je er wel extra geheugen bij doen maar zal het niet veel verschil maken.

Als je die informatie niet zelf kan achterhalen, kan je het hier vragen. Of anders inderdaad zoals jc54 zegt, naar een winkel gaan.
een jaar geleden