Hoe komt het dat ik niet op de web configuratie van mijn switch kan?

Beste
Ik heb een nieuwe switch de “HP1910-24-POE+ JG539A” maar nu wil ik naar de webconfiguratie van de switch gaan en om daar te geraken geef ik in Chrome het ip adres dat vanachter op de switch staat in maar dan krijg ik telkens deze melding(zie foto) dus hoe moet ik dan op de web configuratie geraken?

Picture for question
2 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
heel simpel sluit een router aan op de switch zodat de router via DHCP een IP kan geven aan de switch
Griffin
2 jaar geleden
"heel simpel sluit een router aan op de switch zodat de router via DHCP een IP kan geven aan de switch"
Is toch minder simpel dan gedacht, want voor de minder netwerk-technisch begaafden onder ons is niet makkelijk na te gaan WELK adres de switch dan heeft gekregen, de switch heeft geen display waarop dit is af te lezen.

Antwoorden (1)

169.254.0.0/16 is een APIPA reeks, dit houdt in dat de DHCP lease niet goed verlopen is. Beter is om een (tijdelijk) DHCP servertje te runnen en zo een IP adres uit te delen aan de switch die jouw subnet van de client valt, want hoe je het nu hebt valt routing-technisch niet te verbinden. Download de DHCP server in de 2e link, unzip het en run de wizard, de eerst link bevat info over APIPA.
2 jaar geleden
emiel2006
2 jaar geleden
Thanks ik ga het zometeen als uitproberen
emiel2006
2 jaar geleden
@griffin
wat moet ik hier invullen?
--> http://fotosgoeivraag.jouwweb.be/