Wat zijn deze paarse vlekken?

Uit het niets paarse vlekken op mijn beeldscherm, laptop is niet gevallen of dergelijken. Het gaat om een hp omen 15 met Windows 11. Vlekken zijn overigens alleen zichtbaar op grijze/groene achtergrond.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Hardware
3.5K

Antwoorden (1)

Hoewel je claimed dat de laptop niet is gevallen lijkt het erg sterk dat het probleem veroorzaakt is door externe mechanische invloeden zoals een zwaar voorwerp wat boven op de laptop gevallen. Bij HP support is zelfs iemand gaan zitten op z'n HP Omen laptop waardoor paarse vlekken verschenen bij donkere achtergronden(zie bron)
Ik vrees voor een dure scherm reparatie, want dit valt uiteraard niet onder de garantie.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Lijkt waarschijnlijk. Toch noemt een HP medewerker schade van buitenaf niet als mogelijke oorzaak:
https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Video-Display-and-Touch/There-are-3-pink-purple-dots-on-my-screen-down-and-on-the/td-p/6553094
Griffin
2 jaar geleden
"Lijkt waarschijnlijk. Toch noemt een HP medewerker schade van buitenaf niet als mogelijke oorzaak:"
HP Medewerkers die adviseren bij dit soort problemen een BIOS en/of grafische driver update te doen acht ik niet erg hoog in hun gebied of 'expertise' Hardware falen van het scherm zou heel scherp afstekende gebieden vertonen, dit zijn vlekken die duiden er op dat er een mechanische druk is geweest (object op toetsenbord en dan je scherm dichtklappen achtige situaties.)