Als ik op mijn Pc van een USB poort met een HUB 4 poorten maak, is dan de overdrachtssnelheid minder?

als ik met een usb hub van een usb poort er 4 maak, gaan deze 4 poorten dan naar verhouding langzamer, met een lagere overdrachtssnelheid ? dwz, wordt de snelheid van die ene originele poort verdeeld tot 1/4e over elke van de 4 extra usb poorten van de usb hub ?

2 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Nee.

Stel dat die ene poort maximaal 100MB/s aan kan. Als je daar dan 4 poorten van maakt kan elke poort ook 100 MB/s aan, maar natuurlijk maar 1 poort tegelijk.
Als je 4 harde schijven tegelijk aansluit en ze TEGELIJK data laat pompen zullen ze maar 25 MB/s aan kunnen. Maar als er daar dan weer 3 van stoppen, schiet de ene die nog bezig is weer naar 100 MB/s.
===
Hierbij ga ik er wel vanuit dat je gelijkwaardige USB-apparatuur gebruikt. Als je een USB2-hub op een USB3-poort aansluit verval je natuurlijk naar USB2-snelheid.
Toegevoegd op 12 juli 2021 11:42: tekst
LeonardN
2 jaar geleden
SingingCoyote13
2 jaar geleden
bedankt dit bedoelde ik