Wat is er mis met mijn laptop keyboard?

Soms doet mijn keyboard het prima, en ervaar ik geen problemen. Maar om de zoveel tijd gebeurt er iets geks...

Disclaimer: ik heb mijn laptop al uit en aan gedaan, mijn laptop geüpdatet, en mijn keyboard drive opnieuw geïnstalleerd. Ik heb een MSi, ik geloof model MSI GL62M 7RDX-1267NL.

Het probleem: mijn keyboard kan uit het niets voor een langere tijd niet goed functioneren. specifiek doen alle keys het gewoon, behalve de volgende!
r, f, c, 8, 9, 0, en backspace. (Deze heb ik ingetyped met de on-screen keyboard).
Gek genoeg doen alle keys in hoofdletter (shift + de letter) wel gewoon. Zelfs backspace doet het met shift ingedrukt normaal. (Leuke weetje: shift en backspace doet precies hetzelfde als backspace zonder shift.)

Als ik heel vaak de key indruk, of ingedrukt houd, doet hij het uiteindelijk 1 keer, maar stopt daarna weer gelijk met werken. Soms doet de key het in één keer, maar stopt daarna weer met werken. Daarnaast doet mijn keyboard het soms weer, en dan weer niet. Het is erg frustrerend...

Je komt er ook opeens achter hoe vaak je de letters f, r, en c gebruikt tijdens het typen... Alleen het woord "frustrerend" al... Je wodt e moe van.

Weet iemand waar dit aan ligt? Het voelt niet alsof het een mechanisch probleem is, want de toetsen voelen normaal aan.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik ben er ook achter dat de "delete" knop het ook niet doet. Deze doet het niet met shift.
Griffin
2 jaar geleden
Op internet barst het van de mensen met exact hetzelfde probleem, er wordt geen oplossing geboden helaas: https://forums.tomsguide.com/threads/keyboard-problem-msi-gl62m-7rdx.425637/ of deze https://forum-en.msi.com/index.php?threads/msi-gl62-m-7rd-keyboard-keys-not-responding-properly-responding-when-holding-shift.352269/

Antwoorden (1)

Kan zijn dat er een kabel los zit van het keyboard wardoor 1 rij uitvalt.
Als je weet hoe je een laptop uitelkaar haalt
Kan je kijken of de keyboard kabel nog goed aangedrukt is
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Maar is dat logisch als de r, f, en c allemaal op andere rijen zitten? Ik had ook al gezien dat een keyboard opnieuw vastgemaakt kan worden, maar ik vraag mij af of dat in dit geval het probleem is (zeker omdat er nu op internet mensen last hebben van precies hetzelfde probleem, met precies dezelfde toetsen!) Alsnog bedankt voor je reactie!