Kan het zijn dat een oudere HDD-schijf vastloopt als je hem aansluit via een 3.0-USB poort?

Kan het zijn dat een oudere HDD-schijf vastloopt als je hem aansluit via een 3.0-USB poort? Ik wilde een oude HDD-schijf via een SATA-kabel aansluiten op mijn laptop, waar ik een 3.0-USB-poort heb, maar Windows10 hangt meteen vast zodra ik de kabel aansluit, ook na (lang-1 uur) wachten. Zodra ik hem ontkoppel werkt de laptop meteen weer goed. Belangrijkste is dat ik in de HDD-kom wegens bestanden die ik nodig heb.

3 jaar geleden
in: Hardware
SimonV
3 jaar geleden
Het gebeurt ook als de laptop uitstaat en je dan de HDD koppelt?
Iemand die een soortgelijk probleem had: “Na het herhaaldelijk loskoppelen en opnieuw aansluiten en meerdere reboots, functioneert het weer. Ik heb nog steeds geen idee wat de oorzaak was, maar de symptomen zijn nu verdwenen.”
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-hardware/computer-crashes-when-an-old-hdd-is-plugged-in/630450c8-7b74-4bcf-913a-541ced5dca9d

Antwoorden (1)

Normaal gesproken niet, ik denk dat je PC niet de (correcte) driver heeft om de SATA>USB adapter te kunnen gebruiken.
Als je een desktop PC heb zou je hem open kunnen schroeven en de HDD aan een SATA connectie kunnen hangen (zorg wel dat je de juiste pakt)