De TPM Chip van mij pc blijkt beschadigd - is dit ernstig?

er staat in de logboeken (windows 10) dat de TPM chip van mijn pc beschadigd is. ik kan wel gewoon nog de pc gebruiken, en ik lees op internet dat deze chip alleen voor bitlocker is welke ik niet gebruik. er stond ook dat de tpm chip gewist kan worden, maar wat gebeurd daarna ? zijn dan gegevens/bestanden weg ? is ie dan nog wel te gebruiken ? moet ik dit maar gewoon zo laten ?

3 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

TPM(Trusted Platform Module) gebruik je inderdaad bij Bitlocker, je geeft aan dat je deze niet gebruikt, dus bestaat er geen probleem, de keys uit TPM kunnen gewist worden, maar ook dat is geen probleem. Zet die TPM in BIOS gewoon uit, start daarna Windows weer op, en als Windows gewoon opstart dan is er niks aan de hand, de handige doehetzelver kan de chip uit de socket wippen met een klein schroevendraaiertje en eventueel een nieuwe plaatsen.
3 jaar geleden
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ja ik heb in de bios de tpm maar uitgezet wel even schrikken want ik moest ineens mijn microsoft account na het opstarten gelijk verifieren via internet, maar dat is alles. steam doet het nog en alles werkt nog gewoon.