Wat kan ik doen met mijn laptop om weer aan te krijgen?

Ik heb per ongeluk bier gemorst en toen ging en toen werd het beeld heel wazig. Vervolgens de volgende dag zag ik maar 1% van het scherm. Wat kan ik doen om het scherm weer normaal te krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
LeonardN
3 jaar geleden
Ik lees nergens dat je laptop niet aangaat als je op de aanknop drukt....
Dus ik zou zeggen, op de aanknop drukken.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
straks blijft ie nog aan de 220 hangen ofzo of krijgt ie een schok. wie weet wat met dat apparaat aan de hand is, bier erover is zeer ernstig en het is wel moeilijk lijkt mij om het ontstane euvel ten gevolge hiervan vast te stellen via een q&a forum. dat ding moet naar een reparatiepunt. serieus, als je dit zelf wilt repareren moet je weten wat je doet. het kan zijn dat het vanzelf overgaat maar het lijkt mij iets ernstigs en er lijken defecten in het apparaat zelf te zijn ontstaan door dit ongeluk. ik had ooit een laptop gehad van iemand, en die werd gewoon loeiheet na een paar minuten al. de ingebouwde thermostaat was kaput (waarschijnlijk) net al een aantal andere dingen eveneens een lichtdefect scherm. dit ding ging gewoon opwarmen zodanig dat je er praktisch een fluitketel met water op kon koken. weggegooid dus
BonBonvanJohn
3 jaar geleden
Meeste laptops zijn voorzien van een spatwaterdicht toetsenbord en de behuizing kan meestal ook wel wat hebben. Maar als het er flink overheen gegaan is terwijl hij aan stond en je ziet meteen effect van een storing. Dan is het vaak te laat en komt het niet meer goed, tenminste niet zonder reparateur die weet wat hij doet.

Antwoorden (1)

Laten drogen, eventueel een föhn gebruiken.
Desnoods een hele dag even niet gebruiken zodat hij goed droog is.