Hoe kan je een computer fan ombouwen tot normaal?

Hoe kan je een computer fan zo ombouwen dat je ze met een usb kan voorzien van elektriciteit

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Als je de USB kabel van een lader (telefoon o.i.d.) neemt, en je knipt er de klein stekker van af, dab zoek je even uit welk kabeltje de + en welk de - is. deze verbind je vervolgen met de + en de - van de fan.
jc54
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
Je moet dan wel even vermelden dat het slechts geldt voor fans van 5V, die van 12V gaan niet werken op USB. En grote fans die meer dan 1A trekken zijn ook niet zo USB vriendelijk.
BTW: Het zijn de twee buitenste aansluitingen op een USB(A/B) die de spanning voeren, dus heb je ook iets van een multimeter nodig om erachter te komen welk draadje nou welke is zonder de andere kant van de kabel te mollen... Dit antwoord is iets te kort door de bocht zonder enige ondersteuning van mitsen & maren...