Kan ik mijn wifikaart op een ander slot zetten zonder dat ik iets beschadig?

Mijn nieuwe videokaart komt binnenkort binnen, maar nu heb ik al gezien dat mijn WIFI kaart zeer waarschijnlijk in de weg zit. Nu heb ik in mijn pc kast maar 1 videokaart slot maar 2 voor een wifikaart etc. Kan ik die er gewoon uithalen of moet ik het op een speciale manier doen? De Wifikaart moet eigenlijk 1 slot lager geplaatst worden.

3 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

Je kunt de wifi kaart zonder problemen in een ander slot zetten, het enige waar je aan moet denken is dat IRQ's gedeeld worden tussen sloten, dus je moet uitzoeken of je PCIe 16x slot waar de grafische kaart wilt plaatsen niet de IRQ's deelt met het slot waar je de wifikaart wil plaatsen.
3 jaar geleden
LGT
3 jaar geleden
Nee dat komt goed denk ik. Ik heb 2 slots voor een wifi kaart en 1 voor een videokaart (dus een PCIe 16x