Welke desktop kan ik nemen als ik met 3 monitoren wil werken?

Beste mensen, Ik heb een vraag. Ik heb voor mijn baan en studie een nieuwe computer-setup nodig. Ik heb 3 beeldschermen nodig en een nieuwe desktop. De beeldschermen heb ik reeds besteld, echter weet ik te weinig over computers om te weten welke desktop ik moet kiezen. Kan ik zomaar een desktop kiezen (kan op elke desktop 3 schermen aangesloten worden?)

Op het moment heb ik een laptop waar ik op werk. deze heeft een:
Intel core i5-1035G1 processor @ 1.00GHz 1.19 GHz
8.00GB ram
Intel iris grafische kaart

Deze laptop voldoet aan mijn eisen: tekstverwerken, multitasken, internetten en video's kijken. Graag zou ik advies willen over welke desktop ik het best kan nemen. Ik hoor overal dat een desktop "sneller" is dan een laptop, met dezelfde specificaties?

Dus om mijn vraag op te sommen: Welke desktop zouden jullie aanraden om met 3 schermen te kunnen werken. Ik wil erop tekstverwerken, multitasken, internetten en video's kijken. En is een desktop "sneller" dan een laptop?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
2.5K
gvrox
3 jaar geleden
Volgens de specs van de i5-1035G1 bevat deze UHD Graphics, niet een Iris. De processor kan 3 schermen aan, maar meestal valt daar ook het interne scherm onder. De vraag is of je met een docking station wel 3 schermen kan aansturen als het laptopscherm uit staat. Als dat zou kunnen, dan heb je alleen een docking station nodig, en geen desktop PC.

Antwoorden (1)

Het ligt aan de spec of een desktop sneller is als een laptop maar dat is meestal wel het geval (met vergelijkbare spec), is het niet de specs zelf dan is bv warmteafvoer en energie een perkende factor. en vaak is de CPU/GPU beperkter is dan een desktop cpu . maar zo te lezen heb je een dijk van een laptop vraag is alleen of je ooit geheugen SSD en of videokaart kan wisselen? maar goed als video kijken het hoogste is wat je doet, en geen AAA games titels. raad ik je aan gewoon de laptop te gebruiken. meestal heeft een moderne laptop wel meerdere poorten voor video? Waar je misschien wel eens over kunt nadenken is een EGPU? Ben je zowel desktop ready EN mobiel. want je intel iris is de bottleneck hier. als je laptop thunderbolt heeft is dat wel het onderzoeken waard, als er alleen maar hdmi op je laptop zit dan is een desktop pc een betere keuze. het beste is dan om geen zakelijk prebuild te kopen deze hebben vaak hele specifieke moederborden met niet standaard voeding aansluitingen e.d Nzxt build website is een goeie ?? het ligt er ook aan welke aansluiting je beeldschermen hebben. maar je hebt in elke geval een videokaart met meerdere poorten meestal 1 dp en 2 hdmi poorten??
capthavoc