Hoe kan het dat Windows 10 een BIOS systeem heeft van Windows 8?

Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe computer gekocht met Windows 10.
Een paar dagen geleden, wilde ik iets nakijken in t BIOS van mijn computer of e.e.a. goed stond. en/of aangepast moest worden.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik t bericht dat t BIOS systeem van Windows 8 is.
Dat kan toch niet. Windows 10 computer moet toch ook Windows 10 BIOS hebben?

3 jaar geleden
in: Hardware
15.1K
ikke1975
3 jaar geleden
Dacht ik ook. Mijn computer is nl. door de computer winkel zelf al helemaal gebruiksklaar afgeleverd.
heb alleen alle onderdelen voor de computer bij elkaar gezocht.

Antwoorden (1)

Dat kan niet. Als je een computer met BIOS xyz hebt, kun je zelf bepalen of je er Windows 8 of Windows 10 of allebei op installeert.
Er bestaat geen aparte BIOS voor Windows 8. Met die melding werd waarschijnlijk iets anders bedoeld.
SimonV