Waarom is mijn Wi-Fi sloom?

ik slaap op een zolderkamer en heb daar een wifiversterker alleen de wifi is heel sloom. hoe kan dit? een wifiversterker hoort toch juist sneller wifi te krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Zet die "wifiversterker" eens op de eerste verdieping.
Edraket
3 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat iedereen op internet zit.
Vele gebruikers maakt de verbinding traag. Het is zondagmiddag, daarbij komt dat door corona veel mensen thuis zijn.
LeonardN
3 jaar geleden
@Edraket Als je je een woning hebt met een zolderkamer. Pak dan eens het meest rustige moment van de dag of nacht in jouw beleving.
Ga naar de zolderkamer en ga op de Wi-Fi internet snelheidstests doen.
Doe dat ook op de in jouw ogen drukke momenten.
Herhaal dit nogmaals maar dan in de woonkamer dichtbij de router.
Dus 4 tests totaal. Ik kan je verzekeren dat op de zolder gaan zitten een veel negatievere impact heeft op de wi-fi-snelheid dan het moment van de dag.
Als het anders is hoor ik graag wat je uitslagen dan zijn.
MasterSword
3 jaar geleden
Ik haat wifi versterkers ( vind ze meer Router overbelasters )
Zo wifi versterker zit 24 uur per dag proberen het maximale wifi te krijgen van de router,
om het weer door te kunnen geven. ( domste uitvinding allertijden ) Ik heb thuis een router en dan gaan er kabels naar boven en zolder,
en daar zit een extra wifi punten op met een acces point ( mesh met kabel )
Op deze manier haal je het maximalen uit wifi
( dan dat wifi afhankelijk is van andere wifi ) De manier hoe ik mij wifi heb aangesloten is het zelfde principe als een mobiele telefoons op zendmasten die op ( zendmasten zitten ook aan kabels ) Maar als je niet ander kunt hier leggen ze uit waar je de wifi versterker moet plaatsen.
https://www.techtastic.nl/archief/wifi-versterker-waar-moet-je-op-letten/

Antwoorden (1)

OMDAT je dus op zolder zit.

Huis-tuin-en-keuken-Wi-Fi is niet echt geschikt om meerdere verdiepingen te voorzien van internet, zeker niet als je door meerdere betonnen vloeren/plafonds/wanden heen moet.
Een versterker is vaker niet dan wel een oplossing, daarnaast hoort deze NIET op de zolderkamer te staan maar op de 1ste verdieping, dus halverwege.

Een betere oplossing is een kabel trekken of als dat niet mogelijk is gebruik maken van een powerline adapter.

https://www.amazon.nl/s?k=ethernet+powerline+adapter&adgrpid=102532742841&gclid=CjwKCAiAtej9BRAvEiwA0UAWXqixPywYna2GSUt-vjhJ2Tm4Rh_utr29D6g_7o_dH8HsoM8fuVDosRoCrNoQAvD_BwE&hvadid=471040886100&hvdev=c&hvlocphy=9064370&hvnetw=g&hvqmt=b&hvrand=3149500306987450513&hvtargid=kwd-935158588&hydadcr=16565_2060285&tag=nltxtgostdde-21&ref=pd_sl_2bkke7acou_b
LeonardN