Hoe groot mag het micro sd kaartje zijn voor in een lenovo ideapad MIXX 310?

Mijn jongste zoon heeft een ideapad MIXX 310 en die gaat hij op school gebruiken. Omdat deze zelf niet veel geheugen heeft, gaat hij er een kaartje insteken. 128 gb dat gaat, dat heeft hij al gebruikt erin. Maar ik vraag me af of dit een grotere geheugenkaart aankan.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
LeonardN
3 jaar geleden
Volgens deze site werken er micro-SDXC kaartjes op.
https://www.notebookcheck.net/Lenovo-IdeaPad-Miix-310-10ICR-Convertible-Review.169513.0.html (64GB) Aan de andere kant zijn er mensen die problemen rapporteren met 128GB SDXC
https://forums.lenovo.com/t5/Windows-based-Tablets/mix-310-Micro-sd-card-trouble/m-p/3502925 Wellicht dat je naar een winkel kan gaan en zeggen dat je een bepaald kaartje direct koopt als het werkt (probeer er dan wat op te zetten en er wat van af te lezen!).
TurfGraver
3 jaar geleden
Geheugen (RAM) is wat anders dan opslag.
LeonardN
3 jaar geleden
@Turfgraver. Geheugen wordt vaak enkel voor RAM gezegd, maar ook een HDD of CD-ROM is geheugen.
De vrager lijkt het enkel te hebben over geheugenkaarten (SD) en (opslag)geheugen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Computergeheugen
TurfGraver
3 jaar geleden
Klopt LeonardN, maar er zijn mensen die denken dat ze hun RAM met SD kunnen uitbreiden. ;)

Antwoorden (1)

Het kaartje mag 200 GB zijn (20 GB hiervan is partitieruimte). Dit is meer dan de 64 GB die wordt geadverteerd als de maximale SD-kaartgrootte die voor deze machine wordt ondersteund.
SimonV