Welke processor is het meest geschikt voor mijn toepassing (filmpjes, netflix, surfen, muziek), i3 of Ryzen 5?

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop.. Echter heb ik de keuze tussen i3 of een Ryzen 5 processor. Wat zou de beste keuze zijn. De i3 is de kloksnelheid iets sneller van en de Ryzen 5 heeft iets meer kernen en threads..
Wat is de vestandigste keuze voor wat filmpjes, Netflix, surfen, tekstverwerking en wat muziek op de achtergrond?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Antwoorden (1)

De ryzen 5 is in het algemeen iets beter vanwege het gebruik van consumptie en gewoon algemene snelheid. Door het gebruik van consumptie zorgt het ervoor dat het minder warm is vergeleken met een I3 en dat is aan te raden voor een laptop. Het is slim om de goedkoopste te kopen, maakt niets uit of het Ryzen of intel is, omdat je toch niet echt intensieve taken uit gaat voeren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankje voor de reactie.
De kloksnelheid van de I3 is wel sneller. Echter heeft de Ryzen5 meer kernen en Threads.
I3; snelheid 4,6 Ghz. Kernen 4. Threads 4. 90watt.
Ryzen 5; snelheid 4,2 Ghz. Kernen 4-6. Threads 8-12. 65-95watt. Ga je het verschil merken? Ik wil toch een beetje kunnen multitasken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Multitasken ligt aan de hoeveelheid RAM geheugen. 8 GB is in het algemeen prima. Je moet wel eraan denken dat je een laptop koopt en dat als je CPU oververhit wordt, dat je dan niet de maximale performance eruit kan halen. 90 Watt is best veel naar mijn mening. De ryzen 5 heeft een veel lagere. In het algemeen is de Ryzen beter en die zou ik zeker aan raden.