Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Lenovo Laptop valt soms uit, waarom?

Sinds 3 weken valt mijn laptop soms gewoon uit... Nu dacht ik dat het kwam om hij te warm werdt en oververhit raakte dus een cooling mat gekocht en deze werkt goed (CPU komt niet boven de 70), maar nu vandaag viel hij weer uit dus dat is het waarschijnlijk niet. Ook als mijn laptop uitvalt doet het toetsenbord het niet meer de laaste keer dat hij uitviel lukte het me niet om het toetsenbord waar aan de praat te krijgen en viel hij uit en kreeg ik steeds een blauw scherm, maar toen later op de dag toen ik hem weer aanzetten was alles weer prima. Ook kan ik niet mijn laptop helemaal restten. Heeft iemand een idee wat er mis is?
Laptop is nog geen jaar oud

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
8.6K
fremar
3 jaar geleden
Nog geen jaar oud:terug naar de winkel,je hebt nog garantie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wanneer uw Lenovo-IBM laptop accu/ batterij versleten is, wordt de capaciteit niet meer goed vastgehouden en kan dit leiden tot plotseling uitval van uw laptop. Tevens kan er ook een defect zitten in laadchip van uw Lenovo-IBM accu/ batterij.

Controleer de volgende zaken:
Branden de lampjes op de Lenovo-IBM oplader ook?
Branden de lampjes op uw laptop ook wanneer u de oplader aansluit?
Zit er spanning op het stopcontact? Sluit even een ander apparaat aan om dit te testen.
Als uw Lenovo-IBM oplader gewoon uw laptop van stroom voorziet en uw laptop valt nog steeds uit, dan is vermoedelijk de accu/ batterij van uw Lenovo versleten.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Om uit te vinden wat de oorzaak is moet je deductief te werk gaan. Dat begint met het uitpluizen wat dat blauwe scherm voor error code achterlaat. Ik geloof niet in de restore functie van Windows om je installatie te redden. Breng je data die je wil bewaren veilig op een externe harddisk en doe een factory-default OOBE installatie (restore vanuit hotkey tijdens POST) En op een schone Windows installatie installeer je SiSoft Sandra testsuite en stress-test alle componenten zoals RAM / CPU / GPU en aanschouw how de laptop zich houdt, mocht het crashen tijdens zo'n test, dan is vrijwel de hardware de oorzaak en start je het garantie proces op met de winkel waar je de laptop gekocht is.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding