Welke videokaart kan ik plaatsen?

Ik heb een ouder hp compaq pc waar ik eigenlijk alleen maar geforce now op wil draaien om te kunnen gamen met mijn nvidia shield pro (2019) maar nu heb ik niet heel veel verstand van video kaarten etc.
Ik probeer bijv games als pes 2020 (pro evolution soccer) en fifa 20 te streamen maar dat kan hij niet aan via steam.
Nu wil ik dus daar mijn compacte pc met beperkte ruimte een upgrade geven middels een video kaart en eventueel wat andere makkelijke aanpassingen ik heb zelf al een samsung evo ssd 500 gb die ik ga plaatsen maar wat kan ik nog meer doen?
Mijn specificaties staan op de afbeelding

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
LeonardN
3 jaar geleden
Dat is een verloren zaak. Een core 2 duo komt ergens uit 2006. Dat is dus de rekenkracht van een 14 jaar oude CPU. Dit heb je nodig MINSTENS (i3-2xxx)
https://www.ea.com/en-gb/games/fifa/news/fifa-20-pc-specs-min-requirements
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-Duo-E6600-vs-Intel-Core-i3-2100 En als er dan OOK nog eens gestreamed moet worden, wordt dat niks. Beter ga je kijken naar een zelfbouw PC, zodat je ook alles makkelijk kwijt kan en voldoende stroom hebt voor een degelijke videokaart.
Tegenwoordig kan je al voor ~500euro wat in elkaar schroeven zonder videokaart (behalve de ingebouwde, zodat hij gewoon werkt).
Een videokaart van ~200 euro erin en je kan gaan. https://tweakers.net/reviews/7834/2/desktop-best-buy-guide-mei-2020-mainstreamgamesysteem.html
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Is ook nog eens een Small Form Factor, dus een krappe / kleine behuizing en kunnen vaak alleen low-profile kaarten in als er uberhaupt al iets beters in kan. Inderdaad een verloren zaak, je kunt beter een andere PC kopen i.p.v. upgraden.

Antwoorden (1)

Een "gaming" videokaart plaatsen met de specificaties die je gegeven hebt is geen goed idee. Het is beter om een heel nieuw systeem aan te schaffen. 4GB RAM is al veel te weinig om deftig op te kunnen gamen/streamen.